اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 23:39   |   کد مطلب: 23810
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان:
امکانات بازرسی برای انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان همدان فراهم شود
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با بیان اینکه سازمان صنعت و معدن امکانات بازرسی را برای انجمن فراهم کند گفت: ابزارهای بازرسی از بازار در اختیار انجمن نیست و امکان تشکیل پرونده تخلف را ندارد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدانی

به گزارش صبح الوند، آرش طاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: براساس ماده 12 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده انجمن حمایت می‌تواند پرونده تخلف تشکیل و برای بررسی، رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارائه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از نظر مالی منبع درآمد نداشته و فاقد بودجه مصوب است، افزود: نامه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های صنعت و معدن ارسال شده تا براساس این نامه یک یا دو اتاق به انجمن برای انجام امور خود واگذار شود.

 

طاووسی با اعلام اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان این اقدام را عملیاتی نکرده است، بیان کرد: انتظار می‌رود سازمان صنعت و معدن در این راستا به نامه وزیر عمل کند تا انجمن بتوند در زمینه بازرسی از بازار گام بردارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان تشکیل پرونده توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وجود ندارد، گفت: قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قانون عام بوده و در تمام مجموعه‌ها امکان دریافت شکایات مردمی و ارجاع آن به تعزیرات دارد که محدود به بازار نیست.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان با اشاره به اینکه انجمن حمایت می‌تواند در تمامی حوزه‌ها ورود پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم استاندار همدان در این زمینه ورود پیدا کند چراکه موضوع بازار و رضایتمندی مردم از اهمیت بالایی برای استاندار برخوردار است.

 

وی با تاکید بر اینکه بخشی از نظارت بر بازار باید توسط نهادهای مردمی انجام شود، گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای نظارت و بازرسی بر بازار ورود پیدا می‌کند ولی به دلیل نداشتن ابزارهای لازم منسجم نیست.

 

طاووسی با بیان اینکه بازرسی موضوع بسیار مهمی است و باید توجه ویژه‌ای در این زمینه از سوی متولیان امر صورت گیرد، گفت: در کنترل، نظارت، ساماندهی بازار و جلوگیری از تخلفات احتمالی باید با جدیت ورود پیدا کرد تا افراد سودجو امکان جولان نداشته باشند.

 

وی عنوان کرد: اینکه بازرسی به مردم واگذار شود در نفس عمل خوب و درستی است و فعالیت نهادهای مردمی در این زمینه می‌تواند از تاثیرگذاری بالایی نیز برخوردار باشد ولی باید زمینه و امکان آن نیز فراهم شود.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان بیان کرد: بازرسی یک موضوع حاکمیتی است و دولت باید چتر نظارتی بر روی نهادهایی که این وظیفه به آنها واگذار شده داشته باشد تا در این بین به سبب سودجویی برخی مردم متضرر نشوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان