اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 1:23   |   کد مطلب: 23592
مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی در خصوص انتقاد مردم از تأخیر در پرداخت سپرده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان میزان توسط بانك صادرات اظهار داشت: برای اینكه مابقی سپرده‌های مؤسسه منحله میزان پرداخت شود، توافق اولیه با بانك صادرات منعقد شده است.
سپرده‌گذاران موسسه«میزان» منتظر باشند

به گزارش صبح الوند،علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود:طبق این توافق باید یک دارایی شناسایی شده، منتقل شود که تقریباً آماده است و کار کارشناسی آن انجام شده و فقط یک دستورعمل بانک مرکزی مبنی بر ذخیره‌گیری آن باقی مانده است و آن اینکه این ذخیره‌گیری دارایی با چه درصدی باید انجام شود و کاهش یابد تا سپس دارایی منتقل شود.

 

وی اضافه کرد: تصور بر این است که بزودی این دارایی منتقل خواهد شد و سپس از محل آن می‌توان سپرده‌های میزان را پرداخت کرد.

 

وی درباره زمان پرداخت سپرده‌های باقی مانده میزان از محل دارایی یاد شده، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در این خصوص زمان مشخصی را قول داد با این توضیح که استان به تنهایی تصمیم‌گیر نیست و مشکل در مجموعه عواملی است که دست به دست هم می‌دهند تا تأخیر در پرداخت‌ها و قول و وعده داده شده رخ دهد؛ از جمله ممکن است در انتقال دارایی مشکلی به وجود آید و یا در بانک مرکزی ممکن است گاهی مسأله و مشکلی پیش آید و یا کار کارشناسی زمان بر باشد. بنابراین اجازه دهید زمان مشخصی اعلام نشود تا بدقول نشویم.

 

رسولیان گفت: با این حال خواست استان، تسریع در زمان پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران میزان توسط بانک صادرات است.

 

وی درباره خروجی این میزان دارایی یادآورشد: اگر این دارایی منتقل شود، خروجی آن به حدی است که می‌توان از محل آن نه تنها پول سپرده‌گذاران بالای ۱۰۰ میلیون تومان بلکه تمام مطالبات سپرده گذاران مؤسسه منحله میزان را پرداخت کرد.

 

وی درباره شمار سپرده‌گذاران با طلب بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از میزان تصریح کرد: در مجموع شمار سپرده‌گذاران باقی مانده مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان ۳ هزار و ۸۰۰ نفر است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

با احترام ، اينجانب سيد محمد موسوي يكي از سپرده گذاران موسسه ميزان به نمايندگي جمع كثيري از مال بختگان ضمن تشكر از جنابعالي بابت پيگيري موضوع وصول مطالبات مردم موارد ذيل كه خلاف عمل گرديده به اطلاع مي رساند . 1- متاسفانه بانك مركزي كه متولي سامان دهي موسسات مالي و اعتباري است چنانچه ماهيت وجودي اين موسسه را قبول نداشته چرا براي اين موسسه نسخه مي پيچد . با توجه به اينكه موسسه در تاريخ 03/04/1395 برابر درخواست بانك مركزي و به حكم دادستان مشهد منحل شده است ضمن اينكه در روزنامه خراسان از قول دادستان گفته تا تاريخ انحلال بايستي تمام سود مورد توافق را به سرمايه گذاران پرداخت نمايند اما متاسفانه بانك مركزي با ارسال يك نامه سبب برگشت سود واريزي به حسابها مردم شده است .به شرح ذيل ( از تاريخ 10/01/1393تا مورخ 01/11/1393 از اصل سود واريزي( همان 22 درصد ) به حسابها مقدار 5 درصد را كسر و به 17 درصد تبديل نموده اند و از مورخ 01/11/1393 لغايت 31/03/1394 هم كل سود 22 درصدي كه بحسابها واريز شده را برداشت نموده اند ) كه اين عمل خلاف شرح و قوانين اقتصادي كشوراست . 2- براي اطلاع حضرت عالي يكي ديگر از خلافها و بي برنامه گي ها اين بود كه به مجرد تقاضاي خيل عظيم مردم براي وصول پولهايشان متاسفانه مسئولين مربوطه از محل 265 ميليارد سپرده در بانك مركزي كل موجودي افراد نزديك به موسسه را ( كاركنان دادگستري و از جمله آقاي كريمي قدوسي نماينده مشهد كه حدود 2 ميليارد داشت ) بدون كسر يك ريال سود پرداخت كردند . اگر چه مديريت دقيق و رعايت عدالت در پرداخت ها بصورت درصدي از موجودي پول مردم در اين هنگام حتي مي توانست تب تقاضا را براي مدتي فروكش كند و از انحلال موسسه جلوگيري نمايد . اما متاسفانه عملكرد منفي و غير قانوني آقايون در اين نظام تمام اين مشكلات را فراهم آورد . 3- چنانچه اين موسسه روشكست شده است مي بايستي تمامي سپرده گذاران به نسبت مساوي ضرر و زيان حاصله را متحمل شوند و در غير اينصورت كه گفته خود استاندار و مسئولين دست اندر كار در صدا وسيماي استان و روزنامه ها است موسسه منحل شده و داراي تراز مالي مثبت است ( يعني داراي مستقلات و دارائي هست ) در اين صورت هم بايستي تمامي افراد به هر ميزان سپرده دارند به پولشان برسند و ضرر و زيان وارده به همه يكسان باشد .حال روش تسويه اي كه در پيش گرفته اند اينطور نيست و فقط ضرر حاصله بابت تاخير در وصول مطالبات بر گرده سرمايه هاي بالاتر است كه بايستي براي اين مهم فكري بردارند . 4- چنانچه به گفته ستاد تدبير استان و مسئولين دست اندر كار امور تسويه موسسه داراي مستقلات ملكي و دارئييهاي غير نقدي است . و تمامي سرمايه هاي همين مردم بيچاره در دست افراد بصورت وام است نظير وام شركت پديده شانديز ( حدود 1100 ميليارد تومان ) - ( آنهم با سود بالا ) كه موجبات انحلال را فراهم نموده لذا در صورتي كه توان پرداخت نقدي سپرده هاي مردمي را از تاريخ انحلال ندارند مي بايستي برابر سود متعارف بلند مدت بانكها به سپرده هاي مانده سود تاخير در وصول را پرداخت نمايند چرا كه عملا در مملكتي كه دم از اسلام مي زنيم علنا نقض آشكار قوانين اسلامي را اجرا كرده ايم ضمن اينكه در صورت عدم پرداخت سود متعلقه سود نهائي وصول اين وامها و درآمد حاصل از فروش مستقلات غير ثبتي ( قولنامه اي كه بانك صادرات آنها را نمي خرد ) به جيب چه كسي خواهد رفت .
سلام سید محمود خدا خیرتان بدهد که با کارشناسی تمام در باره موضوع میزان صحبت کردید این روزها خیلی از مسئولان بدون تخصص در پست های کارشناسی فقط حقوق مردم را ضایع میکنند .ما که از ریال این پول نمیگذریم وخداوند هم از حقوق بند هایش نخواهد گذشت نمیشود که حقوق های چند میلیونی گرفت وحداقل نظارت کافی نکرد در موضوع میزان کسانی باید نظارت میکرددند وبعضی مدیریت که متاسفانه با بیتدبیری در دولت تدبیر مشکلات فراوانی برای مردم درست شد ودیوار اعتماد مردم به مسئولان خراب شد .خدا از بانی آن نگذرد آمین
آسیب زدن به روح وروان واعتقادات ما ادامه دارد فریاد رسی نیست کی به پولمان میرسیم
دقيقا درسته ولي تو اين مملكت كجاش عدالته كه اين دوما باشه
جناب آقاي رئيس جمهور : با سلام و احترام به اطلاع مي رساند از اول دولت حضرتعالي متاسفانه رئيس بانك مركزي بخاطر اختلاف ديدگاه سياسي با دولتهاي قبل كه سبب رشد و ازدياد موسسات اعتباري شده بود متاسفانه موجبات انحلال موسسه ميزان وابسته به دادگستري خراسان بزرگ را رقم زد آنهم بدون در نظر گرفتن حق و حقوق 950 هزار نفر مالباخته كه تعداد زيادي ازاين افراد در روز هاي اول دچار سكته و مرگ زود هنگاه شدند ( بخاطر بر باد رفتن تمام دارائيهايشان ) بگذريم كه اين موسسه هم با يدك كشيدن آرم قوه قضائيه بر سر درب شعبات خود و وابستگي موسسات را به نهاد دولتي قوه قضائيه سر لوحه جذب سرمايه هاي مردمي كرده بود كه متاسفانه دولتهاي قبل به اين شيوه تبليغاتي دروغي هيچ عكس العملي از خود نشان ندادند . متاسفانه در طي اين سه و نيم سال خدمت حضرت تعالي و تحمل مصائب فراوان مردمي بخاطر عدم پاسخگوئي مسئولين بانك مركزي ، استانداري خراسان ، دادستاني خراسان و ساير دست اندر كاران انتظار كشيديم و چشم هايمان كور شد تا شايد نيم نگاهي به اين مردم كه نقش مهمي در انتخاب شما داشتند بنمائيد اما دريغ از يك نظر و حتي تشكيل يك جلسه در جهت رفع اين معضل حال مي بينم با تخريب يك ساختمان كه منتفعين آن حدود 600 نفر مي رسند چطور جنابعالي با تمام وزراي خود بسيج مي شويد تا جلو ضرر و زيان اين مردم را بگيريد در حالي كه عملا شما و دولت تحت امرتان هيچ گونه مسئوليتي در قبال كوتاهي اين افراد نداريد ( بگذريم كه مشابه اين تخريب و حتي بدتراز آن در اين كشور بزرگ زياد اتفاق مي افتد و اصلا هيچ مقام دولتي كمكي نمي كند به دلايل عدم پوشش بيمه اي ) حال براي خودمان غصه مي خوريم كه ما در مملكت اسلامي زندگي مي كنيم و چطور حدود 3 سال است كل سرمايه زندگيمان بر باد رفته و كسي جوابگو نيست . حال از شما كه قصد ورود مجدد به جرگه انتخابات را داريد تقاضا مي كنم در جهت وصول مطالبات و ضرر وزيان مالباختگان ميزان فكري برداريد . تا اين مردم مجدد لبيك خود را تجديد نمايند . به نظر من در غير اينصورت بايستي پاستور را ترك نمائيد . -

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان