اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. دى 1395 - 20:55   |   کد مطلب: 23489
رئیس کانون مداحان و شاعران استان همدان گفت: 23 بهمن، كنگره شعر فاطمي در همدان برگزار مي‌شود.
كنگره شعر فاطمي در همدان برگزار مي‌شود

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سید عباس صدرالدینی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی همدان با اشاره به اینکه کانون مداحان و شاعران استان همدان فعال‌ترین برنامه‌ها را در مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه دارد اظهار کرد: مراسم شعر فاطمی در همین راستا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه دو ماه به طور جدی پیگیر برنامه‌ها هستیم افزود: طبق آمار قریب به 300 اثر و 800 نفر شرکت‌کننده از سطح کشور به منظور شرکت در کنگره شعر فاطمی ثبت نام کرده‌اند.

رئیس کانون مداحان و شاعران استان همدان با اشاره به نتایج مطلوب به دست آمده از شعرهای ارسالی گفت: درصدد آن هستیم که آثار را به صورت کتاب گردآوری کرده و آن را نشر دهیم.

وی با اشاره به اینکه فراوانی کار در استان‌های شمالی بوده است خاطرنشان کرد: به ترتیب فراوانی در سه مقطع دانشجویی، آزاد و دانش‌آموزی است.

صدرالدینی مهمترین ویژگی کنگره را کشوری بودن آن دانست و یادآور شد: زمان برگزاری کنگره در 23 بهمن ماه که به روایتی فاطمیه اول است مهمانان از سراسر کشور در آن حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه همزمان در کنار برگزاری کنگره یک شب شعر در ایام دهه فجر برگزار می‌شود افزود: شب شنبه شعر مقاومت و پایداری با رویکرد ولادت و شهادت و دفاع از مدافعان حرم برگزار می‌شود.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در این مراسم با بیان اینکه شخصیت‌هایی که در مراسم‌ها دعوت می‌شوند باید با هماهنگی امام جماعت و هیأت امنای مساجد باشند اظهار کرد: باید ساز و کار مناسبی برای آن اندیشیده شود.

جواد حیدری با بیان اینکه بعضی از افراد سعی دارند بعضی از مکان‌ها را اجاره کرده و بدون اطلاع مردم و امام جماعت و بدون هماهنگی با سخنران به اجرای برنامه بپردازند افزود: حدود 500 برنامه تهیه شده که طی 40 روز روی آن کار شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز شهر یک برنامه متفاوت داریم خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت استان، در شهر همدان متمرکز شده و بیشترین آسیب‌ها نیز در شهر همدان است که باید تلاش کنیم شورای فرهنگی محله تقویت شود.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه باید به سمت مدیریت محله‌ای حرکت کنیم یادآور شد: برای برگزاری هر برنامه در محله باید هماهنگی با شورای محله صورت بگیرد که به این مهم باید توجه ویژه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان