اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. دى 1395 - 14:12   |   کد مطلب: 23475
در جشنواره کارآفرینان برتر 184 نفر در سامانه ثبت نام کردند که در مرحله پایانی 20 طرح بازدید و بررسی شد و هشت کارآفرین برتر به رقابتهای کشوری راه یافتند و سه نفر در رقابت های کشوری نیز در مرحله بررسی هستند
از منتخبان جشنواره کارآفرینان برتر همدان تقدیر شد

به گزارش صبح الوند، منتخبان یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان همدان در دیدار کانون کارآفرینان این استان با استاندار همدان تقدیر شدند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان همدان گفت: جشنواره کارآفرینی با هدف شناسایی و معرفی الگوهای موفق کارآفرینی در بخش های مختلف و فراهم کردن زمینه های نمونه پروری در بخش های مختلف اقتصادی برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی عنوان کرد و گفت: الگو قرار دادن واحدهای موفق می تواند در توسعه فعالیت های جمعی و حل مشکلات اجتماعی موثر باشد.

 

وی تصریح کرد: در جشنواره کارآفرینان برتر 184 نفر در سامانه ثبت نام کردند که در مرحله پایانی 20 طرح بازدید و بررسی شد و هشت کارآفرین برتر به رقابتهای کشوری راه یافتند و سه نفر در رقابت های کشوری نیز در مرحله بررسی هستند.

 

وی ادامه داد: رقابت واحدهای تولیدی در محورهای کارآفرینی اقتصادی و مالی، اشتغال و کارآفرینی، صادرات و ارز آوری، مشارکت در توسعه منطقه ای، کمک به ارتقا رفاه اجتماعی و توانمندی های گروه های اجتماعی بوده است.

 

استاندار همدان اظهار داشت: توسعه متوازن و توسعه زیربنایی و اساسی هر کشور و منطقه و هرجایی زمانی است که بخش خصوصی در آن فعالیت داشته باشد و توسعه ای که قرار است اشتغال را حل و رشد اقتصادی ایجاد کند و صادرات را افزایش دهد باید با فکر و دست بخش خصوصی ایجاد شود.

 

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه در کشور براساس قوانین موجود و قانون اساسی مترقی کشور بخش دولتی مجاز به سرمایه گذاری در ایجاد کارافرینی نیست افزود: در چشم انداز دیده شده باید به نرخ رشد هشت درصدی برسیم که دستیابی به این هدف الزاماتی دارد.

 

نیکبخت گفت: برای رسیدن به این هدف کشور به 900 هزار میلیارد تومان پول و 70 میلیارد دلار ارز نیاز است که به نرخ رشد هشت درصدی برسد و باید تا پایان سند چشم انداز 1404 قدرت اول منطقه باشیم و قدرت اول این رشد را می خواهم و این امر نیاز به کارافرینی دارد.

 

وی تصریح کرد: بخش خصوصی باید در همدان سرمایه گذاری کند چون تنها راه این است و بخش خصوصی توقع در تسهیل دارد و اعتماد می خواهد.

 

 

رئیس کانون کارآفرینان استان همدان با بیان اینکه کشف فرصت کارآفرینی برعهده کانون است، گفت: این کانون به دلیل نداشتن کارشناس آن گونه که باید موفق عمل نکرده است.

 

نصرت الله طاقتی احسن افزود: کانون کارآفرینان یک تشکیلات بخش خصوصی است که در چشم انداز برنامه پنجم توسعه دیده شده و بودجه ای ندارد.

 

وی با اشاره با اینکه کانون کارآفرینان استان همدان تلاش بسیاری در راستای زمینه‌سازی حضور کارآفرینان داشته است، افزود: دولت وظیفه دارد فرصت حضور مردم و کارآفرینان را فراهم کند ولی از سوی دیگر کانون کارآفرینان به دنبال این است که فرصت‌های موجود و بالقوه را کشف و بالفعل کند تا گامی موثر در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی برداشته باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان