اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. دى 1395 - 9:06   |   کد مطلب: 23436
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از بدهی 200 میلیاردی دستگاه‌های ملایر به اداره اوقاف این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین قبادی در همایش یاوران وقف در ملایر که همزمان با آخرین روز از هفته فرهنگی ملایر برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهرستان ملایر در زمینه وقف و وجود واقفان بزرگ و خیراندیش اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز در راستای نیت واقفان تا کنون اقدامات زیادی را در سطح شهرستان انجام داده است.

وی از پرداخت 400 میلیون تومان لوازم التحریر به دانش‌آموزان بی بضاعت توسط اداره اوقاف در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان در راستای نیت واقف و با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، نهادهای حمایتی، حوزه علمیه و... با شناسایی افراد مستعد انجام شده که در کشور اوقاف ملایر در بحث توزیع لوازم التحریر رتبه اول را در دیگر استان‌ها داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: در 20 روز گذشته با همکاری دانشگاه‌ها در راستای شناسایی دانشجویان بی بضاعت و مستعد کمک، مبلغ یکصد میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به حساب این دانشجویان واریز شده است.

وی همچنین پرداخت ماهانه 20 میلیون تومان به حوزه‌های علمیه در راستای نیت واقف، موقوفه بودن 84 مدرسه ملایر، دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و... را از اقدامات اوقاف دانست و گفت:  باید کمک کنیم که موقوفات ملایر آنچنان که است جایگاه خودش را پیدا کند.

قبادی با بیان اینکه از نظر درآمدی اوقاف ملایر جایگاه خوبی ندارد گفت: در حال حاضر 17 هزار مستاجر فاقد رابطه استیجاری در ملایر داریم.

وی با اشاره به مطالبه 200 میلیاردی اوقاف ملایر از دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: در این زمینه از مسئولان به ویژه نمایندگان ملایر و اصحاب رسانه می‌خواهیم این موضوع را در سطح ملی مطرح و درخواست کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از حوزه‌های شهرستان نیازمند پیشرفت و توسعه هستیم گفت: اگر این پول به ما برگردد می‌توانیم در توسعه شهرستان گام برداریم و تحول بزرگی را در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این همایش در راستای تجلیل از یاوران وقف و تجلیل از  زحمات خادمین موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در اربعین برگزار شده است، به خدمات دهی این موکب به 300 هزار نفر از زوار اربعین اشاره کرد و گفت: در این زمینه اداره اوقاف و امور خیریه 170 میلیون تومان هزینه کرد.

قبادی با اشاره به اینکه این موکب در غرب کشور به عنوان بزرگترین و بی نظیرترین موکب بود گفت: ملایر امسال در خدمت رسانی به زوار سنگ تمام گذاشت و در واقع این موکب با همکاری و مشارکت مردم و با محوریت اداه اوقاف و امور خیریه برپا شده بود.

در پایان نیز از بیش از یکصد نفر از یاوران وقف و خادمین موکب حضرت فاطمه زهرا(س) تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان