اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. دى 1395 - 21:28   |   کد مطلب: 23402
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: هوای نقاط مختلف این استان تا چند روز آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی نیمه ابری و وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت تا اواخر هفته ادامه دارد.

به گزارش صبح الوند، نادر پیرتاج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت دمای هوای همدان یکنواخت خواهد بود و تغییرات آنچنانی ندارد.
وی اضافه کرد: دمای هوای همدان شامگاه سه شنبه به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و بیشینه دمای این شهر در 24 ساعت آینده به 11 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.
وی اظهار کرد: سردترین نقطه استان در 24 ساعت آینده 6 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه استان 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
پیرتاج با بیان اینکه میانگین بارش ها در سال زراعی امسال (مهرماه) تاکنون نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است گفت: میانگین بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت 35 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: بیشترین بارش های سال زراعی امسال در استان همدان به ترتیب مربوط به ملایر با 134 میلی متر، نهاوند 139 و تویسرکان 126 میلی متر به ثبت رسیده است.
به گفته وی میزان بارش های همدان در سال زراعی امسال 73 میلی متر ثبت شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 30 درصد کاهش نشان می دهد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان