اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. دى 1395 - 0:10   |   کد مطلب: 23130
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین بارش های 48 ساعت گذشته در این استان در روستای مانیزان در شهرستان ملایر با 82 میلی متر به ثبت رسیده که بی سابقه بوده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، نادر پیرتاج روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی های 48 ساعت گذشته در همدان 39 میلی متر، ملایر 32 ، نهاوند 44 ، تویسرکان 52، اسدآباد 59 ، رزن 36 ، فامنین 31، قهاوند 22 و کبودراهنگ 42 میلی متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: مجموع بارش های سال زراعی امسال (اول مهرماه تاکنون) در همدان 57 میلی متر است که نسبت به سال گذشته 50 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 45 درصد کاهش داشته است.

پیرتاج گفت: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری تا ابری در برخی از ساعات همراه با بارش باران و ریزش برف و وزش باد همراه است و این وضعیت تا اواخر روز چهارشنبه پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه موج جدید بارشی وارد استان همدان شده و تا روز شنبه در برخی از ساعات بارش باران و ریزش برف پیش بینی می شود.

پیرتاج گفت: با ورود سامانه بارشی به همدان در مناطق جنوبی استان احتمال رعد و برق و تگرگ و در برخی از ساعات آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

پیرتاج با بیان اینکه با ورود موج بارشی دمای این استان بین چهار تا 6 درجه کاهش می یابد گفت: کمینه دمای همدان در 24 ساعت گذشته یک درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دما 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

به گفته وی همدان و قهاوند با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و نهاوند با 12 درجه سانتیگراد بالا صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان