اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1395 - 10:01   |   کد مطلب: 23227
عضو کمیسون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدام اخیر سالار عقیلی در خصوص حماسه نه دی گفت: کمیسیون فرهنگی با دعوت این هنرمندان به کمیسیون، اعزام نماینده کمیسیون برای جلسه با آنها و یا صدور بیانیه و دفاع از این آثار وظیفه خود را در کمیسیون فرهنگی انجام خواهد داد.

به گزارش صبح الوند، احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، در خصوص اقدام اخیر سالار عقیلی در خواندن شعری در مورد حماسه 9 دی ماه گفت: ورود هنرمندان ما در عرصه موسیقی بخصوص در مسائل اجتماعی و سیاسی و دفاع از آرمان های انقلاب در واقع روحیه جدیدی است که در بین هنرمندان جوان امروز راه یافته است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:  ما مصادیق زیادی از هنرمندانی داریم که در حوزه موسیقی کارآفرینی های زیبا و ارزشمندی انجام دادند بخصوص در موسیقی سنتی که تبلور آن بیشتر با آرمان های انقلاب همراه است.

 

وی  ادامه داد: اقدام اخیر سالار عقیلی به عنوان یک هنرمند موسیقی سنتی نیز یکی از آن مصادیق است که طبیعتاً دستگاه های اجرایی باید حمایت همه جانبه خود را از اینگونه آثار به نحو احسن داشته باشند.

 

آزادی خواه خاطرنشان کرد: به طور قطع کمیسیون فرهنگی مجلس هم به هر شکل ممکن در قالب نظارت هایی بر عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ما بقی معاونت های صدا و سیما از اینگونه برنامه های مفید و موثر حتما حمایت می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس در واقع دستگاه اجرایی نیست بلکه فقط نمره گذاری می کند تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما یکی از محورهای آن دفاع از آرمان های انقلاب است که اینگونه اقدامات بهترین مصداق دفاع از این ارزش هاست که می تواند مفید و سازنده باشد.

 

این نماینده مجلس اظهار کرد: البته کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت ویژه نیز از هنرمندانی که اینگونه مردانه وارد می شوند و از مسیر حقه انقلاب ،  آرمان های رهبری و دفاع از حق مردم تلاش می کنند بعضا به صورت ویژه قدردانی می کند.

 

آزادی خواه ادامه داد: کمیسیون فرهنگی با دعوت این هنرمندان به کمیسیون، اعزام نماینده کمیسیون برای جلسه با آنها و یا صدور بیانیه و دفاع از این آثار وظیفه خود را در کمیسیون فرهنگی انجام خواهد داد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تخریب برخی رسانه ها در خواندن این اثر توسط سالار عقیلی نیز گفت: به نظر من خوشبختانه رسانه ها امروز خوب می توانند اخبار و اطلاعات را مهندسی کنند اما در بین این رسانه ها بعضا رسانه هایی وجود دارد که نگاهشان فقط جریان سیاسی خودشان است یعنی حزبی یا جریانی کار می کنند و همه فرآیندها، اقدامات و اتفاقات را منطبق با حزب سیاسی خود مهندسی می کنند که این کار اشتباهی است.

 

وی با بیان اینکه بالاخره سالار عقیلی از موسیقی  دانان سنتی خوب کشور است که توانسته در بین دلهای مردم جا باز کند عنوان کرد: اقدام اخیر این خواننده در سرودن حماسه 9 دی ماه نشان می دهد روحیه انقلابی دارد و وظیفه نشریات ، مطبوعات و رسانه هاست که حمایت و تشویق همه جانبه کنند تا این موسیقی دان و خواننده انقلابی و جوان ما بتواند آینده کاری خودش را در اینگونه برنامه ها تضمین کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان