اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. دى 1395 - 23:17   |   کد مطلب: 23187
عزت‌الله ضرغامی پس از سفر به اصفهان و بازدید از نمایشگاه خزندگان این شهر حکایت جالبی از مولوی در صفحه اینستاگرام منتشر کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ذکر داستان و حکایت‌های زیبا از بزرگان و قیاس آن با شرایط روز جامعه شاید بهترین راه برای شفاف کردن اوضاع باشد. عزت‌الله ضرغامی هم به حکایات ناب مولوی نقبی زده و اتفاقات سال 88 و فتنه‌گری برخی خواص را با ذکر داستان مارگیر مولوی توضیح داده است. 

ضرغامی به اصفهان رفته و از آکواریوم ماهی و نمایشگاه خزندگان این شهر دیدن کرده است. او با انتشار تصویری از این بازدید در صفحه اینستاگرام، فتنه‌گری و سکوت خواص در هفت سال پیش را زنده کرده است. وی در پست خود از ضربه بزرگ برخی خواص در فتنه ۸۸ گفته که باعث جسارت جمع محدودی از ضد انقلاب شدند. 

ضرغامی نوشته است که فتنه‌گری و سکوت برخی خواص باعث شد عده‌ای که بعد از پیروزی انقلاب، از ترس مردم به گوشه ای خزیده بودند، بیرون آمده و از مردم و انقلاب انتقام بگیرند. او آنها را به مارهای افسرده و ناتوانی تشبیه کرده که  با کج رفتاری آن خواص محدود بدنشان آفتاب دید تا زهرشان را به کام مردم بریزند.
پست کامل ضرغامی به این شرح است:

"مار!
امروز دهم دی ماه از آکواریوم دیدنی ماهی و نمایشگاه خزندگان در اصفهان بازدید کردم . خیلی جالب بود .
ایشان آقای ارژنگی کارشناس و پرورش دهنده انواع مار ، تمساح و خزندگان خطرناک هستند که حرف هایشان برایم شنیدنی و بعضا تکان دهنده بود. خیلی آموختم.
.
***پی نوشت***
.
مولوی از داستانی می گوید که که مارگیری ماری یخ زده و افسرده ای را داخل کوله پشتی می گذارد تا به شهر بیاورد. غافل از اینکه گرمای انبان ، به تدریج مار را احیا می کند و قوای او را بر می گرداند و در یک چشم به هم زدن جان او را می گیرد .
مولوی نفس را به همین مار تشبیه می کند و می گوید :
نفست اژدرهاست او کی مرده است
از غم و بی آلتی افسرده است

یعنی هوای نفس مثل مار یخ زده و افسرده ، شاید به دلیل اینکه فرصتی برایش پیش نیامده، ناتوان جلوه کند ولی هر لحظه می تواند بیدار شده و انسان را هلاک کند.

بزرگترین ضربه ی برخی خواص در فتنه ۸۸ این بود که جمع محدودی ضد انقلاب را جسور کردند و باعث شدند تا کسانی که بعد از پیروزی انقلاب ، از ترس مردم به گوشه ای خزیده بودند ، بیرون آمده و از مردم و انقلاب انتقام بگیرند.

مارهای افسرده و ناتوانی که با کج رفتاری آن خواص محدود بدنشان آفتاب دید تا زهرشان را به کام مردم بریزند.

ویژگی فتنه غبار آلودگی آن است . مردم بصیر از ورای گرد و خاک ، حق را دیدند و حماسه ی ۹ دی را آفریدند . حتی کسانی که به سران فتنه رای داده بودند".

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان