اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آذر 1395 - 17:04   |   کد مطلب: 22615
عزت الله ضرغامی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود راهکاری را پیش روی مدیران سازمان ها در زمان تحریم ارائه داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزت الله ضرغامی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود ضمن بیان مثالی، “تعمیر و نگهداری” را از مهمترین وظایف مدیریت در سازمان ها و به ویژه کارخانجات صنعتی خواند.

 

وی نوشت:”فرش کاشان!
مرحوم حاج اقا علی محمد حجاریان ، پدر دوستان من اخوان حجاریان ، تاجر و فروشنده فرش بود. از ایشان یک فرش ۱۲ متری کاشان خریدم. مدتها بعد که فرش را در حیاط منزل شستم، به دلیل سنگینی و لنگر آن نتوانستم درست جمع و جورش کنم. فرش پس از خشک شدن آب رفت و کج شد  و از قیافه افتاد ! این کاره نبودم کسی هم به من یاد نداد !

***پی نوشت***

“تعمیر و نگهداری” از مهمترین وظایف مدیریت در سازمان ها و به ویژه کارخانجات صنعتی است. متاسفانه بودجه های تخصیصی برای خرید لوازم و تجهیزات جدید به مراتب از بودجه تعمیر و نگهداری آنها بیشتر است و از آن مهمتر آموزش های لازم برای ارتقا مهارت کارکنان به منظور حفظ سرمایه ها و تجهیزات سازمانی بسیار ضعیف و پائین است. به همین دلیل همه ساله بخش زیادی از سرمایه های ملی صرف تامین تجهیزات جدید و جایگزین می شود.
در دوران تحریم و اجرای راهبرد “مقاوم سازی اقتصاد” مدیران باید با دقت و وسواس فراوان ، خرید های سازمانی را کنترل کنند و در ارزیابی مدیران و کارشناسان خود ، به مهارت حفظ سرمایه های سازمانی نمره بالا دهند. نه تنها کشور های فقیر بلکه کشور های پیشرفته و توسعه یافته نیز به طور جدی این راهبرد را اجرا می کنند. معمولا مدیران ایرانی به خصوص در بخش دولتی از این بابت قدری مشکل دارند.

 

 

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان