اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. دى 1395 - 9:03   |   کد مطلب: 23108
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی هتک حرمت یکی از مادران شهدا در فضای مجازی توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش صبح الوند، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در توضیحات این مرکز آمده است: در پی انتشار  تصاویری مونتاژ شده در فضای مجازی تحت عناوینی مانند «سهم مادر یک شهید و یک جانباز از سفره انقلاب» هرچند سیاست اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عدم انعکاس خدمات معیشتی بنا شده است ولیکن با توجه به درخواست جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به منظور دفاع از شأن و حرمت این عزیزان، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌شود:

بر اساس بررسی صورت گرفته در مورد ادعای طرح شده در تصاویر که مورد استقبال برخی رسانه‌ها قرار گرفت لازم به توضیح است تمام حقوق و مطالبات این مادر معزز شهید که مبتنی بر قوانین و قواعد قانونی است پرداخت شده و مستمری قابل پرداخت به وی نیز بر اساس آنچه قانون تعیین کرده به صورت ماهیانه به حساب ایشان واریز شده است؛ ضمن اینکه کلیه هزینه‌های درمانی وی مانند سایر خانواده معظم شهدا و ایثارگران پرداخت شده است. حسب بررسی صورت گرفته این مادر گرامی شهید در گذشته برای پرداخت برخی هزینه های نوادگان غیر فرزند شهید خود کار می‌کرده اما حقوق قانونی ایشان به اندازه‌ای که پاسخگوی همه نیازهایش باشد پرداخت شده است.

در مورد ادعای مضحک درخواست صدور مجوز دستفروشی لازم به توضیح است که بنیاد بر اساس درخواست ایشان گواهی احراز هویت به عنوان مادر شهید برای تسهیل و مساعدت در انجام امور در شهرداری را صادر کرده است و تقاضای خاصی در آن مطرح نبوده ضمن اینکه این نامه برای معرفی خانواده معظم شهدا به هر سازمان و دستگاه اجرایی قابل صدور است.

شایان ذکر است، این مادر شهید در گفتگو با خبرگزاری های رسمی ضمن ابراز گلایه و نارضایتی از انتشار این مطالب تأکید کرده است: طرح این مسائل باعث هتک حرمت شده است. کسانی که برای تهیه گزارش به من مراجعه کرده‌اند خود را به عنوان افرادی که تلاش می‌کنند مشکلات زندگی مرا برطرف کنند، معرفی کردند، آن‌ها در خصوص رسانه ای کردن مشکلات شخصی من چیزی نگفتند و بدون هماهنگی مسائلی را مطرح کردند که باعث مشکلاتی در بین بستگانم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان