اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1395 - 21:08   |   کد مطلب: 23101
خُلف وعده در بستن پرونده مسکن مهر استان همدان
داستان مسکن مهر استان همدان همچنان ادامه دارد
وعده بسته شدن پرونده مسکن مهر استان همدان در نیمه نخست امسال جامه عمل نپوشید تا مسئولان حوزه راه و شهرسازی همدان دوباره وعده‌ای تازه بدهند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ذاکر نیوز، از اواخر سال گذشته و ابتدای امسال معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان بارها بر بسته شدن پرونده مسکن مهر همدان در نیمه نخست سال 95 تاکید داشت ولی تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

 

با رسیدن به دی ماه، هنوز وعده مسئولان اداره کل راه و شهرسازی در زمینه بسته شدن پرونده مسکن مهر در نیمه نخست امسال عملی نشده و به سال آینده موکول شده است.

 

در حال حاضر سایت‌های مسکن مهر استان همدان با کمبود برخی خدمات زیربنایی روبه‌رو بوده و حتی بیشتر سایت‌های مسکن مهر از خدمات روبنایی همچون مدرسه، مسجد، درمانگاه و پاسگاه انتظامی محروم هستند.

 

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ذاکرنیوز در همدان اظهار داشت: سایت‌های مسکن مهر همدان به غیر از چند مورد عمدتا در مناطقی بود که نیاز به آماده‌سازی قبلی نداشت.

 

حسین جلالیان با اشاره به اینکه سایت مسکن مهر باروداب نهاوند دارای 300 واحد مسکن مهر است افزود: اجرای خدمات زیربنایی این سایت 600 میلیون تومان هزینه دارد که تاکنون 300 میلیون تومان آن تامین و قرارداد منعقد شده است.

 

وی با بیان اینکه با انجام این اقدامات پروژه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری می‌شود تصریح کرد: مابقی سایت که 75 هکتار است در قالب مسکن مهر نیست و در طرح‌های آتی آماده‌سازی به روش‌های دیگر انجام می‌شود.

 

جلالیان اظهار داشت: در شهر ملایر هزار و 800 تا دو هزار واحد مسکن مهر که در کوی ولی‌عصر(عج) ملایر طراحی شده بود برای آماده‌سازی به شهرداری واگذار شده بود و متولی آماده‌سازی این سایت مسکن مهر شهرداری ملایر است.

 

وی با اعلام اینکه در گذشته هزینه‌های آماده‌سازی به شهرداری پرداخت شده ولی کار باقی مانده است عنوان کرد: یک تا 1.5 میلیارد تومان هزینه آماده‌سازی این سایت مسکن مهر است که می‌بایست از محل یارانه‌ها تامین شود.

 

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر همدان انجام شده و از نظر آماده‌سازی، کامل است، تصریح کرد: مشکل اصلی در همدان خدمات روبنایی است که در سایت امیداکباتان بیشترین مشکل خدمات روبنایی وجود دارد.

 

وی با اعلام اینکه درصدد هستیم سایت امید اکباتان را به شهرداری همدان تحویل دهیم گفت: تجاری‌ها سایت امید اکباتان در دست احداث بوده از سه سایت آموزشی یک سایت در آستانه بهره‌برداری است.

 

جلالیان با اعلام اینکه در استان همدان هشت میلیارد تومان برای تامین بخشی از خدمات روبنایی ضروری نیاز است، عنوان کرد: در حال حاضر از 37 هزار مسکن مهر عقد قرارداد شده 6 هزار واحد باقی مانده است که دو هزار واحد تا پایان سال افتتاح شده و چهار هزار واحد به سال آینده منتقل می‌شود.

 

وی بیان کرد: از این چهار هزار واحد دو هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر قرار دارد که فاقد متقاضی است و امسال با وجود برداشتن شرایط مسکن مهر هنوز متقاضی ندارد و بیشتر در شهرهای دمق، برزول، گیان و فیروزان است.

 

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اظهار داشت: دو هزار واحد نیز تلاش این بوده تمام شود که در قالب تعاونی هستند و آورده آنها به سختی تامین می‌شود و در نهایت به نیمه نخست سال آینده موکول می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان