اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. دى 1395 - 9:30   |   کد مطلب: 23053
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری نسبت به ایجاد مسیر ویژه برای تحقق سرمایه گذاری اقدام کند.

به گزارش صبح الوند، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد با بیان اینکه تکریم و احترام به سرمایه‌گذار باید سرلوحه کار کارشناسان شهرداری قرار گیرد، افزود: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهر نیازمند اعتماد و فضای امن هستند و ما مسؤولان باید این فضا را برای آنها ایجاد کنیم.

 

تبریزی به طرح پیشنهادی یکی از سرمایه‌گذاران همدانی مبنی براحداث مرکز برندینگ خودروی ایران در همدان اظهار کرد: سطح این طرح بسیار بالاست و در صورت اجرایی شدن می‌تواند شاخص خوبی برای معرفی همدان در سطح کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از نشان‌های تجاری خودرو در همدان نمایندگی ندارند، اضافه کرد: طرح پیشنهادی احداث مرکز برندینگ خودروی ایران با ایده‌های شورا و شهرداری همدان و شاخص‌های شهر سبز سازگار است و با توجه به اینکه مکان اجرای طرح در بلوار بدیع الزمان بوده بر این اساس در ارتقای سطح کیفی و کمی منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه این طرح مرکز خودرو باید کاملاً مورد حمایت واقع شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح سرمایه‌گذاری بسیار تأثیرگذاری برای استان همدان است می‌تواند غرب کشور را پوشش دهد براین اساس ضروری است بدون تشریفات زائد و مسائل دست و پاگیر مورد حمایت قرار گیرد.

 

محمد تبریزی اضافه کرد: نگرانی شورا در پیشبرد اجرای این طرح بر این است که سرمایه‌گذار برای مراجعه به شهرداری با مشکل بروکراسی اداری و بی‌توجهی کارشناسان شهرداری نسبت به این طرح روبه رو شود که در راستای جلوگیری از این امر لازم است کارشناسان به دقت توجیه شوند.

 

تبریزی تأکید کرد: ایجاد بخش ویژه و مسیری امن و سریع برای سرمایه‌گذاران در شهرداری ضروری است.

 

وی در ادامه خطاب به سرمایه‌گذار برای احداث مرکز برندینگ خودروی ایران گفت: شورا و شهرداری در راستای توسعه شهر و رونق کسب و کار با جدیت از طرح پیشنهادی حمایت می‌کند.

 

در ادامه جلسه محمد هادی یونسی وقار یکی از عکاسان هنرمند همدانی به ارائه گزارشی از فعالیت خود در حوزه گردشگری و نمایشگاه عکاسی خود در عراق پرداخت که رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این خصوص خواستار حمایت مسؤولان استان و شهر از هنرمندان بومی شد.

 

محمد تبریزی اظهار کرد: اقدام ارزشمندی است که در بخش هنری اجرای پروژه‌ها از سفارش‌های هنرمندان بومی استفاده شود.

 

در ادامه رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان طرح احداث مرکز برندینگ خودروی ایران را طرحی متناسب با شاخصه‌های شهر سبز دانست و گفت: با توجه به اینکه مکان احداث طرح در نزدیکی شهرماشین و دیگر واحدهای صنعتی است می‌تواند اقبال خوبی از نظر کاربری برای همدان باشد.

 

حمیدرضا طبی‌مسرور اضافه کرد: با توجه به معماری خوب در صورت اجرا، طرح می‌تواند شاخص خوبی برای همدان باشد.

 

حجت‌الاسلام سید مجید موسوی عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه طرح مرکز خودروی ایران از پروژه‌های مفید و مهم برای شهر همدان است، گفت: سرمایه‌گذار این طرح بومی بوده و پشتکار خوبی در اجرای پروژه و حتی جذب سرمایه‌گذاران برای همدان دارد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه شهرداری باید به این طرح به عنوان طرح سرمایه‌گذاری نگاه کند، افزود: نباید اجازه داد کارشناسانی که اشرافیت کامل به امور سرمایه‌گذاری ندارند در رسیدگی به پرونده این پروژه باعث معطل ماندن طرح شوند.

 

علی رحیمی‌فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم اجرای این پروژه را برای همدان ارزشمند دانست و گفت: اجرای این طرح می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی برای منطقه به همراه داشته باشد.

 

رحیمی‌فر تأکید کرد: لازم است طرح هر چه سریعتر نهایی شده و کلنگ اجرای آن در همین دوره چهارم شورا زده و عملیات اجرایی آن شروع شود.

 

شهردار همدان نیز با بیان اینکه بلوار بدیع الزمان برای تملک و احداث پروژه مذکور در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه تمامی موارد در احداث مرکز برندینگ خودروی ایران رعایت شده است بر این اساس می‌تواند نشانی شاخص برای شهر همدان در غرب کشور محسوب شود.

 

سیدمصطفی رسولی آمادگی شهرداری برای حمایت از این طرح را اعلام کرد.

 

رضا غلامی‌خجسته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی شهر از ظرفیت ایجاد شده در این مرکز خبر داد و گفت: تالارهای این مرکز ظرفیت برپایی 15 تا 16 نمایشگاه عکس و نقاشی را دارد.

 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان نیز در این خصوص با اشاره به اینکه هنرمندان همدانی در حوزه‌های مختلف اجرای پروژه‌ها مغفول واقع شده‌اند، گفت: هنرمندان در اجرای پروژه‌ها جایگاه کمی دارند لذا می‌طلبد فضای حضور آنها را فراهم کرد.

 

گفتنی است، همچنین در این جلسه سبحانی، سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ارائه طرح پیشنهادی خود برای ایجاد مرکز برندینگ خودروی ایران پرداخت.

انتهای پیام/

 
   

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان