اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. دى 1395 - 20:02   |   کد مطلب: 23046
خطیب نماز جمعه اردبیل از عدم نظارت و مدیریت بانک مرکزی به خیانت های مؤسسات مالی از جمله ثامن الحجج، فرشتگان و کاسپین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از اذر سلام، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر اختصاص 150 میلیارد تومان به عشایر آسیب دیده از خشکسالی و 105 میلیارد تومان به کشاورزان آسیب دیده استان گلستان از دولت خواست: در پرداخت خسارت کشاورزان دشت مغان که دو سال پیش آسیب دیده و محصولات خود را از دست دادند تعلل نکند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت 9 دی آن را روز بصیرت و میثاق با ولایت نامید و گفت: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای بهم ریختن انسجام داخلی نگاه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: اگر انتخابات مطابق میل آنها نشد فورا با شعارهای جذاب و استخدام عواطف تلاش می کنند توفیقی را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند.

وی افزود: در تمام انتخابات باید قانون، فصل الخطاب بوده و  دموکراسی و قانون مداری همیشه ملازم هم بوده و با جدایی این دو مفهوم کشور از دیکتاتوری سر در خواهد آورد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فتنه 88 گفت: در سال 88 خروج از قانون موجب امیدواری دشمنان کشور شد اما با حضور 40 میلیون نفر پای صنوق های رای دشمن بطور کامل مایوس د اما خروج از روش های قانونی در اعتراض به نتیجه انتخابات دشمنان کشور را امیدوار ساخت و آنها در امور داخلی کشور بطور کامل دخالت کردند. در آن سال ملت ما متوجه شد که موضوع از یک رقابت سالم سیاسی گذشته و بیگانه سکاندار ماجرا شده  و طمع پیدا کرده بنابراین ملت ما با حضور استثنایی در 9 دی دندان طمع دشمن را کشید.

وی ادامه داد: حوادث آن سال ملت ما را در برابر تمام منافذ ورودی دشمن آگاه ساخت و دیگر محال است دشمن بتواند در انتخابات این کشور با شعارهای سال 88 وارد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بیان ویژگی های حماسه 9 دی اظهار داشت: در 9 دی هر دو طرف انتخابات به صحنه آمدند و دشمن را از صحنه خارج ساختند و لذا 9 دی متعلق به سلیقه سیاسی خاص نیست. 9 دی روز ملت ایران، وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی بود و ملت ما دشمن شناس و وقت شناس است.

وی ادامه داد: روز 9 دی را که با حدود 4 میلیون نفر برگزار شد باید یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون ونظام و رهبری دانست.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ماجرای موسسه مالی کاسپین که اخیرا اتفاق افتاد و با اشاره به خیانت های مالی موسسات مالی دیگر مثل موسسه مالی ثامن الحجج و فرشتگان، به شدت از مدیریت بانک مرکزی انتقاد کرد.

وی همچنین از نبود وسایل لازم برای پرواز هواپیمای زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از فرودگاه اردبیل که با وجود هواپیما در فرودگاه اتفاق افتاد انتقاد و آن را سوء مدیریت محضی دانست که هیچ ربطی به تحریم ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان