اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. دى 1395 - 0:13   |   کد مطلب: 23153
رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: دستگاه قضا با تمام قوا پیگیر استیفای حقوق عمومی و خصوصی «پدیده» است.

به گزارش صبح الوند،  به‌نقل از روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری درپی انتشار نامه نماینده مردم طرقبه‌شاندیز و چناران در مجلس، دستورات ویژه‌ای خطاب به دادستان مشهد صادر کرد.

وی درپی انتشار نامه دهقان، نماینده مردم طرقبه‌شاندیز و چناران در مجلس، اظهار کرد: مجموعه قضایی استان از ابتدای طرح مباحث شرکت پدیده شاندیز با حساسیت و دقت فراوان و با هدف محافظت از حقوق سهام‌داران و همچنین رعایت حقوق دولتی، تمامی تلاش خود را در چهارچوب قانون به کار بست.

وی افزود: بحمدا... دراین‌زمینه اقدامات خوبی درجهت حفظ حقوق سهام‌داران به انجام رسید و از ورود خسارت‌های بیشتر به اموال سهام‌داران پیشگیری به عمل آمد که در غیر این صورت امروز این پرونده ابعاد بسیار وسیع‌تری می‌داشت.

مظفری با اشاره به نامه اخیر نماینده مردم طرقبه‌شاندیز و چناران که حاوی مسائل و بیان‌کننده نگرانی‌هایی است، ضمن تقدیر از پیگیری‌های انجام‌شده گفت: دستورات اکیدی خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مشهد درزمینه پیگیری ویژه مسائل مطروحه صادر شده و از وی خواسته شده است تا از طریق برگزاری جلسه فوق‌العاده ستاد تدبیر استان نگرانی‌های مطرح‌شده و مسائل مورد بحث را از طریق انجام کار کارشناسی، بررسی و نسبت به رفع و توجیه اطراف مسئله اقدام کنند.

وی با تقدیر از دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: در ماجرای پرونده پدیده، دادستانی با شجاعت در چهارچوب قانون و با هدف حفظ منافع عمومی اقدام کرد و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب نهایی برسد.مظفری همچنین با اشاره به اقدامات ستاد تدبیر استان خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات انجام‌شده برای حل مشکلات مسئله پدیده در چهارچوب این ستاد انجام شده و ان‌شاء‌ا... دستگاه قضایی با تمام توان درراستای استیفای توأماً حقوق عمومی و خصوصی پای‌کار خواهد بود.

همچنین دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: با پیگیری‌های مستمر و جدی هیئت‌مدیره شرکت پدیده شاندیز، از طریق ارائه اسناد مثبته و متقن جدید، همکاری و همراهی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور اراضی و هماهنگی‌های مناسب استانداری خراسان‌رضوی، نهایتاً کمیسیون تبصره(١) ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی استان، ضمن کاهش میزان وسعت اراضی مشمول، با تغییرکاربری (٣٠۵٠١٧) مترمربع از اراضی شرکت پدیده شاندیز موافقت کرد و برهمان‌اساس، بدهی شرکت پدیده‌شاندیز، از بابت عوارض تغییرکاربری، با ١٣٠٠میلیارد ریال کاهش نسبت به رقم ٧۴٠٠میلیارد ریال قبلی، درنهایت به رقم ۶١٠٠میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: با این اتفاق بسیار ارزشمند، مهم‌ترین محور کار یعنی «تعیین دقیق متراژ اراضی مشمول و صدور مجوز تغییرکاربری» به نتیجه رسیده و اکنون دو محور دیگر، تا تعیین‌تکلیف نهایی این موضوع باقی مانده است که با جدیت در دستور پیگیری‌های کارگروه قرار دارد.همچنین سهام داران پدیده روزگذشته با نوبخت،سخن گوی دولت دیدار داشتند.وی قول دادبرای پیگیری پدیده مسیر مشخصی تعیین کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان