اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آذر 1395 - 11:16   |   کد مطلب: 22869
ناگفته های فرزند شهید مفتح از پدر به مناسب روز وحدت حوزه و دانشگاه؛
شهید مفتح تشکیل دهنده هسته دانشجویان مبارز و جامعه روحانیت
فرزند شهید مفتح گفت: شهید مفتح انسانی پر تلاش بود، چه از نظر علمی و چه از نظر حوزی.

به گزارش صبح الوند، به نقل از رودآور؛ تا آنجا که امام خمینی(ره) در جایی او را استاد محترم خطاب می کنند و در جایی دیگر دانشمند محترم، که این مطلب نشانگر جایگاه علمی و حوزی شهید مفتح بود.

امروز 27 آذر ماه سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح است، روزی که به همین مناسبت به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

از این رو به گفت و گو با فرزند شهید مفتح نشستیم.

«محمدمهمدی مفتح» فرزند شهید مفتح که در زمان شهادت پدر 22 ساله بوده است از آن سال ها می گوید، سال های تلاش و کار شهید مفتح، او می گوید: شهید مفتح انسانی پر تلاش بود، چه از نظر علمی و چه از نظر حوزی، تا آنجا که امام خمینی(ره) در جایی او را استاد محترم خطاب می کنند و در جایی دیگر دانشمند محترم، که این مطلب نشانگر جایگاه علمی و حوزی شهید مفتح بود.

وی اظهارکرد: انسان های وارسته ای همچون آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی، آیت الله نوری همدانی و مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی هم درس، هم بحث و رفیق شهید بودند.

حضور شهید مفتح در  دانشگاه تنها برای انجام تکلیف الهی

فرزند شهید مفتح با تأکید بر اینکه این شهید والا مقام تنها برای انجام تکلیف الهی در دانشگاه حضور یافت، افزود: شهید مفتح زمانی که مشاهده کردند برنامه رژیم طاغوتی آن است که جوانان ما را که با عقاید پاک دینی به دانشگاه می آیند تحت تأثیر قرار دهند و از اعتقاد به دین خارج کنند، وارد دانشگاه شدند تا با حضور خودشان مانعی بر سر راه نقشه های شوم رژیم طاغونی شوند.

مفتح تصریح کرد: عده ای در آن سال ها مبارزه منفی را آغاز کرده بودند و گاهاً خانواده های متدین از حضور فرزندان خود در دبیرستان و دانشگاه ممانعت می کردند تا تحت تأثیر آموزه های ضد دینی رژیم قرار نگیرند، اما شهید مفتح معتقد بود که باید دردانشگاه حضور یافت و علم آموخت اما این حضور باید چگونه باشد را هم به خوبی تبیین کرد و در آنجا بود که هسته های اصلی دانشجویان مبارز را شکل داد.

راهکار شهید مفتح برای رفع مظلومیت شعیان لبنانی

وی به حضور شهید مفتح در لبنان هم اشاره کرده و گفت: شهید مفتح معتقد بود که مظلومیت شیعیان لبنانی به دلیل آن است که سواد لازم را ندارند و تحصیل کرده نیستند و از این رو نمی توانند به عنوان جزیی از مقامات اداری کشورشان شوند، به این دلیل با حضور خود در لبنان و فراهم ساختن امکانات لازم از صفر تا صد یعنی از تشکیل دبستان تا دبیرستان برای فرزندان لبنانی به دنبال حل مشکل و رفع مظلومیت آنان به صورت ریشه ای رفت.

شهید مفتح برای حضور در دانشگاه، حتی مورد شماتت برخی از دوستان خود قرار گرفت/ایجاد تحرکی ویژه برای روند رو به جلوی انقلابیون

فرزند شهید مفتح عنوان کرد: آن شهید بزرگوار حتی با حضور خود در دانشگاه از سوی برخی دوستان خود مورد شماتت قرار گرفت اما احساس تکلیف و عمل به انجام وظیفه را اولویت قرار داده بود و با تشکیل هسته های مبارز دانشجویان در دانشگاه به روند انقلاب تحریکی ویژه تر بخشید، به طوری که از 13 شهریور 57 که نماز عید فطر توسط وی اقامه شد تا 22 بهمن 57 روند پیروزی انقلاب شیب تندی به خود گرفت.

شهید مفتح یکی از مؤسسین جامعه روحانیت مبارز/شهیدمفتح، حضور مردم در صحنه انقلاب را پررنگ تر کرد

مفتح با تأکید بر اینکه شهید مفتح یکی از مؤسسین و اولین اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، تصریح کرد: او مردم را که پشتوانه های اصلی انقلابیون بودند به صورت گسترده تری به صحنه آورد و زمینه های برگزاری تظاهرات ضد رژیم طاغوتی را  16 شهریور و 17 شهریور 57 را به صورت میلیونی رقم زد.

رهبر انقلاب با تبیین جایگاه شهید مفتح، سبب خارج کردن شخصیت بزرگ شهید از غربت شد

وی از توجه خاص حضرت آیت الله خامنه ای به شهید مفتح گفت، توجهی که سبب شد ایشان در محل شهادت شهید مفتح حضور یابد و دست خطی برای شهید مفتح بنویسند.

فرزند شهید مفتح افزود: رهبر انقلاب برای رفع غربت شهید مفتح بارها درباره آن شهید مطالبی گهرباری را عنوان کردند تا یاد و خاطره آن شهید بیش از پیش گرامی داشته شود.

اقامه نماز اول وقت سرلوحه امور شهید مفتح بود

مفتح اخلاص را بارزترین ویژگی شهید مفتح دانست و گفت: اهتمام به نماز اول وقت ویژگی شاخص شهید مفتح بود به طوری که به یکی از دوستان خود گفته بود اگر دیدید 10 تا 15 دقیقه از اذان گذشته و من هنوز برای اقامه نماز در مسجد حضور نیافته ام با تابوت بر درب منزل ما بیایید چرا که تنها مرگ می تواند مرا از نماز اول وقت بازدارد.

وی عنوان کرد: آیت الله مفتح تنها  10 ماه پس از انقلاب زندگی کردند و همان ویژگی اقامه نماز اول وقت ایشان سبب شد تا بسیاری از مردم در اوایل انقلاب که هنوز کمیته ها و ادارات برای پاسخگویی به مردم به درستی تشکیل نشده بودند، در مسجد قبا حضور یافته و شهید مفتح بیش از دو ساعت برای رفع مشکلات مردم پس از اقامه نماز در مسجد می ماند.

به گزارش رودآور، شهید آیت الله مفتح به عنوان یک عالم حوزی حضوری فعال در دانشگاه داشتند و برای اتحاد این دو جایگاه مهم حتی خون مطهرشان به زمین ریخته شد، تا جایی که در 27 آذر ماه به دست گروهک منافقین در دانشکده الهیات دانشگاه تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

ویژگی های زعامت و رهبری و مکتب اخلاقی و تربیتی امام صادق(ع)، نقش دانشمندان در پیشرفت علوم اسلامی، حاشیه بر اسفار ملاصدرا، حکمت الهی و نهج البلاغه، روش اندیشه و آیات اصول اعتقادی قرآن برخی از آثار ارزشمند این شهید والامقام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان