اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آذر 1395 - 13:14   |   کد مطلب: 22716
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به محاصره کامل داعش در موصل توسط نیرو های حشد الشعبی گفت: داعش یا باید تسلیم شود و یا در محاصره به هلاکت برسد.

به گزارش صبح الوند، حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با تاکید بر اینکه نیروهای عراقی با تهیه یک استراتژی دقیق نظامی شهر موصل را محاصره کرده اند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در این عملیات جز نقش مشورتی هیچ گونه حضور نظامی در موصل ندارد و نیروهای حشد الشعبی با کمک پلیس فدارل عراق و همچنین پیش مرگ و نیروهای مسلح توانستند قسمت های مهم شهر موصل را محاصره کنند و بسیراری از نیروهای داعش را به هلاکت برسانند.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مخالفت های آمریکا و ائتلاف جهانی با محاصره داعش بیان داشت اگر آنها با داعش مبارزه می کنند بدیهی است که محاصره داعش به نحو آنها است زیرا در این صورت داعش نمی تواند از یک منطقه به منطقه دیگری جابجا شود و این نشان می دهد که آمریکایی ها، سعودی ها و دولت ترکیه نگران از بین رفتن داعش هستند.

 

هانی زاده تاکید کرد: آنها در حقیقت مایل نیستند که داعش در موصل به هلاکت برسد و همه نیروهایش را از دست بدهد لذا این گونه اظهار نظر ها برای غرب و آمریکایی ها نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

وی افزود: یک نوع هم سویی بین آمریکا، عربستان و داعش وجود دارد که ماهیت آمریکا و هم پیمانان آمریکا را کاملا روشن می کند و ثابت می کند آمریکایی مایل نیستند پدیده داعش در منطقه به پایان برسد.

 

وی با تاکید براینکه داعش توسط حشد الشعبی محاصره شده و طرح آنها محاصره کامل منطقه قائم و تلعفر می باشد اظهار داشت: در این شرایط راه فرار داعش به سمت رقه بسته می شود و الان این اتفاق افتاده است و حدود 300 نفر داعشی در شمال موصل محاصره شده اند که یا باید تسلیم شوند و یا به هلاکت برسند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان