اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1395 - 11:40   |   کد مطلب: 19219
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اردوغان تلاش می کند که از دروازه های تهران به دولت بشار اسد نزدیک شود.

به گزارش صبح الوند، حسن هانی زاده در گفتگو با مرصاد، پیرامون مواضع اخیر اردوغان در خصوص سوریه و تشکر از بشار اسد برای محکوم کردن کودتا در ترکیه اظهار داشت: کودتای نافرجام اخیر ترکیه موازنه قدرت را در سوریه به نفع دولت بشار اسد تغییر داد.

 

وی افزود: پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی به سمت شرق حلب برای آزاد سازی این شهر استراتژیک در حقیقت نشان می دهد که این تغییر موازنه و تغییر نگرش رجب طیب اردوغان نسبت به بحران سوریه به سود بشار اسد تغییر کرده است.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دلیل این امر هم این است که رجب طیب اردوغان و دولت وی از آغاز بحران سوریه در واقع فریب آمریکا و عربستان را خوردند و یک مثلث تخریبی با شرکت عربستان و قطر تشکیل دادند اما با کودتای اخیر ثابت شد که در این کودتا دست های عربستان، امارات و آمریکا دخیل بوده است.

 

عربستان ترکیه را امتداد اخوان مسلمین می داند

 

وی در خصوص علت دخالت عربستان در کودتای ترکیه گفت: عربستان سعودی دولت رجب طیب اردوغان را امتدادی از اخوان مسلمین مصر می داند به همین دلیل در تامین مالی کودتاچیان، عربستان نقش پررنگی داشته است.

 

هانی زاده با تاکید بر اینکه رجب طیب اردوغان الان به شدت در حال تغییر نگرش نسبت به بحران سوریه است، گفت: اردوغان تلاش می کند که از دروازه های تهران به دولت بشار اسد نزدیک شود.

 

وی افزود: الان یک سری تغییرات میدانی و سیاسی به سود دولت سوریه پیش آمده است.

 

تلاش بازیگران فرا منطقه ای بحران سوریه برای استفاده از تجربه ایران

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: دیدار اخیر استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه از تهران و گفتگوی او با مقامات جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که بازیگران فرا منطقه ای بحران سوریه تلاش می کنند که  از تجربه ایران و طرح چهار  ماده ای او برای حل بحران سوریه استفاده کنند و این بحران را به سرانجامی برسانند.

 

وی در پایان تاکید کرد: عربستان سعودی به شدت در سوریه شکست خورده است و حتی دولت رجب طیب اردوغان هم ممکن است در آینده از عربستان انتقام بگیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان