اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 20:34   |   کد مطلب: 22682
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اشاره به عواقب دوستی های گسترده مجازی گفت: متأسفانه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به هر درخواست دوستی پاسخ مثبت می دهند.

به گزارش صبح الوند به نقل از جام نیوز، سرهنگ‌ علی نیک‌نفس با بیان اینکه مهم‌ترین نکته‌‌ای که کاربران در بستر شبکه‌های اجتماعی باید رعایت کنند محدود‌سازی دوستی‌هاست، اظهار کرد: بسیاری از اسامی و عکس‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی جعلی و سرقتی است و حتی دربرخی موارد، افراد درباره جنسیت‌شان نیز صادق نیستند. به همین خاطر ضرورت دارد کاربران به هر درخواست دوستی پاسخ مثبت ندهند و برای هر کسی درخواست دوستی نفرستند. حال آنکه برخی کاربران فکر می‌کنند هر چه دایره دوستان آنها در شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر باشد بهتر دیده شده و شناخته می‌شوند.

 

اما باید بدانند این تفکر اشتباه است. زیرا سؤال اینجاست که شناخته شدن برای کاربر چه سودی دارد؟ در حالی که تهدیدات و زیان‌های این امر بسیار بیشتر از منفعت‌هایش است.حتی برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با شناختن دوستان قدیمی خود که سال‌ها از آنها خبری نداشته‌اند درخواست دوستی می‌فرستند که این کارهم اشتباه به نظرمی رسد، چرا که در این سال‌ها احتمال تغییرات جدی درافراد وجود دارد و شاید وی دچار مشکلات اخلاقی و... شده باشد و حتی در محاکم قضایی پرونده داشته باشد.

 

پس چرا باید بدون اطلاع ازاین مسائل و فقط به صرف دوستی‌های گذشته دوباره با این افراد ارتباط برقرار نمود. بی‌تردید این قبیل دوستی‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد. همان گونه که سال 93شاهد بودیم یک دوست قدیمی به دنبال ارتباط مجدد پس ازسال‌ها دوری ازدوستش، درجنایتی فجیع، مادر، همسر و فرزند 7 ساله دوستش را کشت.به همین خاطر کاربران در پاسخ به درخواست دوستی‌ها باید بسیار مراقب باشند تا در دام‌های مختلف گرفتار نشوند. کاربران باید بدانند در شبکه‌های اجتماعی نیز دوستی‌های آنها همچون فضای حقیقی، شناخته شده و محدود باشد و با هر کسی دوست نشوند.رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در پایان گفت: مردم در صورت روبه‌روشدن با موارد مشکوک می‌توانند موضوعات را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir لینک ثبت گزارش های مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

 

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان