اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 13:17   |   کد مطلب: 22668
مسئول بسیج هنرمندان همدان با اشاره به عضویت 2500 نفر در بسیج هنرمندان گفت: هنرمندان بسیجی با به نمایش گذاشتن هنرهای خود در عرصه مختلف نقش موثری در تقویت و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و روحیه بسیجی در بین مردم داشته اند

به گزارش صبح الوند، با توجه به نقش مهم هنرمندان بسیجی در تقویت روحیه فرهنگ و جهاد دارد مصاحبه ای با رسول کرمی مسئول بسیج هنرمندان در خصوص اقدامات و فعالیت های بسیج هنرمندان همدان صورت گرفت.

 

 نقش هنرمندان بسیجی در رشته های مختلف برای بیان فرهنگ جهاد، شهادت و روحیه بسیجی چیست؟

رسول کرمی: هنرمندان بسیجی همانند سایر اقشار بسیج می توانند در مقاطع مختلف نظام به کمک انقلاب و جامعه آمده و ایفای نقش کنند.

اگر بیان هنرمندانه پس از دفاع مقدس نبود قطعاً ما نمی توانستیم از حماسه آفرینی رزمندگان اسلام سندی را به آیندگان ارایه دهیم.

ساخت فیلم های سینمایی و داستانی با موضوع دفاع مقدس، تولید مستندهای ماندگاری مانند روایت فتح، اجرای نمایش های مختلف صحنه ای، خیابانی و نمایش شاخص شب آفتابی، تولید سرودهای حماسی و انقلابی برای ایجاد روحیه انقلابی در سطح جامعه از نمونه های هنری در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

 

 امسال حوزه بسیج هنرمندان در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت چه اقداماتی انجام داده است؟

رسول کرمی:در سالجاری همزمان با سالگرد سرلشگر شهید حاج حسین همدانی یادواره سراسری شعر و عکس به همت بسیج هنرمندان استان با هدف بزرگداشت و معرفی شهدای مدافع حرم برگزار شد که توانسته تاثیر خوبی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در بین جوانان داشته باشد.

 

آیا بسیج هنرمندان توانسته هنرمند بسیجی را در همدان تربیت کنند که هم سطح کشور و هم در سطح جهان بتواند مطرح باشد؟

رسول کرمی:باید توجه داشت که هنرمندان بسیجی همواره در جشنواره های سراسری خوش درخشیدند برای مثال انتخاب کتاب دختر شینا به عنوان کتاب فصل بسیج در سال 94، کسب رتبه اول توسط گروه سرود سیدالاحرار در جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی در سال گذشته، کسب رتبه دوم هنرمند بسیجی طاهر شعبانی در جشنواره هنرهای تجسمی در سالجاری و کسب رتبه تقدیری هنرمندان نویسنده استان در جشنواره ادبیات داستانی کشور از نمونه های این افتخارات است که توسط هنرمندان بسیجی همدان کسب شده است.

 

برنامه بسیج هنرمندان برای مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن در فضای کنونی جامعه تحت عنوان جنگ نرم که در جامعه کنونی ما مطرح است، چیست؟

رسول کرمی:بسیج هنرمندان در این خصوص برنامه هایی همچون جذب و ساماندهی هنرمندان بسیجی در قالب گروه ها و انجمن های هنری را در برنامه دارد.

انجام فعالیت های آموزشی،پژوهشی و مطالعاتی در حوزه تخصص و معرفت دینی، حمایت از تولیدات هنری ارزشی هنرمندان، انجام فعالیت های تربیتی، ورزشی، اردویی هنرمندان، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار هنری و ادبی جامعه و ایجاد میدان های رقابت هنری ادبی و فرصت حضور هنرمندان در جشنواره ها و مسابقات هنری از جمله برنامه جذب و ساماندهی هنرمندان بسیجی بوده که تاکنون در همدان انجام شده است.

 

سازمان بسیج هنرمندان تا به امروز چند عضو و در چه رشته هایی عضو پذیرفته است؟

رسول کرمی: تاکنون 2 هزار و 500 نفر از هنرمندان بسیجی در رشته های مختلف همچون شعر، فیلم، تئاتر و عکس دارد که تلاش داریم که در همدان بزودی جشنواره سرود و آهنگ های انقلابی را نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان