اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آذر 1395 - 15:06   |   کد مطلب: 22576
معاون رییس جمهور با توجه اینکه بحث حمل و نقل ریلی از اولویت های دولت است گفت: به طور کل در سال جاری بالغ بر دوهزار و 500 میلیارد تومان فقط برای حمل و نقل کشوری اختصاص داده شده است که این رقم درسال آینده به سه هزار و 500 میلیارد تومان افزایش مبلغ خواهد داشت.

به گزارش صبح الوند ،محمد باقر نوبخت در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن رباط شورین استان همدان با اشاره اینکه موضوع حمل ونقل از جمله زیرساختها برای توسعه کشور است  گفت: عمدتا اولویت با حمل و نقل ریلی است ضمن اینکه حمل و نقل جاده ای و هوایی هم مغفول نیستند .

 

معاون رییس جمهور افزود:  در سال جاری بالغ بر دوهزار و 500 میلیارد تومان فقط برای حمل و نقل کشوری اختصاص داده شده است که این رقم درسال آینده به سه هزار و 500 میلیارد تومان افزایش مبلغ خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در طی این دوره دولت حدود 700 کیلومتر از راه آهن را در یک برنامه زمانبندی تعویض کرد افزود: دحدود هزار کیلومتر از راه آهن کشور نوسازی و حدود هزار و سیصد کیلومتر راه آهن جدید نصب شد .

 

نوبخت  در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گفت:  در مجموعه  طرح های اقتصادمقاومتی ارتباط 5 استان کشور به شبکه سراسری و از آنجا به شبکه ملی ریلی را داریم که استان همدان یکی از این 5 استان است که تا پایان همین سال کارش آماده می شود .

 

وی با بیان اینکه  این طرح پیشرفت فیزیکی و ریالی خوبی داشته است گفت: براساس آخرین گزارش 172 درصد ما پرداخت مالی داشتیم.

 

 معاون رییس جمهور افزود: رقمی که برای راه آهن همدان، تهران و سنندج  در بودجهدر نظر گرفته شده 143 میلیارد تومان بود که  نزدیک 250 میلیارد تومان پرداخت شد و همیشه پرداخت ها عقب تر از کار است اما با توجه به اینکه  ضرورت تکمیل پروژه است این پیشرفت منابع مالی به گونه ای است که کار زمین نماند.

 

وی در ادامه در خصوص سهم استانها از بودجه  گفت: 7هزار میلیارد تومان در سال جاری بودجه عمرانی استانها است که این رقم در سال 96 ، به 8 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند وبراساس ماده 180 برنامه پنجم  این اجازه را داریم که سه درصد از سرجمع اعتبارات عمومی کشور هم برای توازن بخشی هزینه کنیم.

 

نوبخت درباره پرداخت یارانه نقدی گفت: براساس روند موجود 76 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که ماهانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت یارانه داریم که طبق مقررات انجام می شود.

 

انتهای یپام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان