اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1395 - 20:11   |   کد مطلب: 22241
نامزد حزب افراطی انتخابات ریاست جمهوری اتریش:
سیاست پناهندگی مرکل آسیب بالایی به اتحادیه اروپا وارد کرده است
نامزد حزب افراطی انتخابات ریاست جمهوری اتریش انتقاد شدیدی به سیاست‌های پناهندگی مرکل وارد و تاکید کرد که در نتیجه این سیاست‌ها تروریست‌های زیادی به اتریش آمده‌اند.

به گزارش صبح الوند، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "نوربرت هوفر"، نامزد حزب افراطی آزادی اتریش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتقاد شدیدی به خطای مرکل در سیاست پناهندگان وارد کرده و تاکید کرد که صدر اعظم آلمان آسیب زیادی به اروپا وارد کرد زمانی که مرزها را بر روی پناهندگان گشود. پیامد آن صدها هزار پناهنده از جمله تروریست ها به اتریش وارد شدند.

هوفر که در دوئل تلویزیونی با رقیب خود "الکساندر فان در بلن"، نامزد حزب سبز اتریش برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور سخن می گفت اعلام کرد که به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور از مناسبات تنگاتنگ با کشورهای شرق اروپا به ویژه روسیه حمایت خواهد کرد.

وی خروج اتریش از اتحادیه اروپا را رد کرده و تاکید کرد که تنها یک توسعه مثبت اتحادیه اروپا را مد نظر دارد.

"فان در بلن" نیز این انتقاد را به رقیب خود وارد کرد که با ایده خروج اتریش از اتحادیه اروپا بازی می کند. وی تاکید کرد که بحث های صرف درباره چنین خروجی محرکی برای پوپولیست راست افراطی در اروپا است. حالا موضوع مهم همبستگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. وی همچنین بر اهمیت ویژه روابط خوب با آلمان تاکید کرد.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش که در 4 دسامبر برگزار می شود سومین تلاش و رقابت برای انتخاب بالاترین مقام سیاسی در این کشور است.

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در این کشور که در 22 ماه می برگزار شد و فان در بلن در آن با اختلاف کمی از رقیب خود پیروز شد توسط دادگاه عالی این کشور به دلیل نقص در شمارش آراء باطل اعلام شد.

اولین تاریخ اعلام شده برای برگزاری انتخابت مجدد ریاست جمهوری در اتریش نیز به خاطر برخی مسائل در ماخذ رای گیری به تعویق افتاد. پیش بینی ها حاکی از رقابت شانه به شانه دو نامزد مطرح این انتخابات دارند.

بسیاری سیاستمداران و مقامات اتریشی نگران پیروزی حزب راست افراطی اتریش در این انتخابات هستند.

کریستین کرن، صدر اعظم اتریش از حزب سوسیال دموکرات در مصاحبه‌ای درباره پیروزی جناح راست افراطی در فرانسه هشدار داده و تاکید کرد: پیروزی مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری، به طور بدی به اقتصاد اروپا لطمه خواهد زد.

صدر اعظم اتریش تصریح کرد: اگر راستگراها قدرت را در یک کشور مهم و کلیدی اتحادیه اروپا در اختیار بگیرند، ما مشکل بزرگی خواهیم داشت. برای ما، پیروزی راستگرایان افراطی در فرانسه به معنای یک خسارت شدید به ثروت و سرمایه خواهد بود. اروپا و اتریش فقیرتر خواهند شد.

صدر اعظم اتریش در حالی این سخنان را ایراد کرد که کشورش انتخاباتی سرنوشت ساز و مهم را در پیش رو دارد که ممکن است به پیروزی دیگری برای جناح راست افراطی در اروپا منجر شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان