اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1396 - 17:50   |   کد مطلب: 27670
صدر اعظم آلمان هم انتقاد شدیدی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس وارد کرده و گفت: دولت آلمان با این تکروی آمریکا موافق نیست.
عصبانیت مرکل از ترامپ

به گزارش صبح الوند، به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم انتقاد شدیدی به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی وارد کرد.

وی بعد از یک دیدار با نخست وزیر لیبی در برلین تاکید کرد که دولت آلمان با این تکروی آمریکا موافق نیست.

صدر اعظم آلمان خواستار احیای مذاکرات درباره یک راه حل دولتی برای مناقشات فلسطین و اسرائیل شد که در چارچوب آن همچنین جایگاه بیت المقدس هم مورد مذاکره قرار گیرد.

وی با نگاهی به یک مشارکت احتمالی قدرتمندانه تر اروپا یا آلمان در روند صلح خاورمیانه همچنین گفت که اتحادیه اروپا می تواند در این راستا همکاری کند، اما اروپا به تنهایی هیچ راه حلی برای منطقه پیدا نخواهد کرد. برای این منظور همچنین همکاری آمریکا ضرورت دارد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده است که اتحادیه اروپا می خواهد تلاش کند نقش فعالانه تری در روند صلح خاورمیانه که سال هاست متوقف شده است ایفا کند.

نخست وزیر لیبی نیز در دیدار با مرکل از پیشبرد روند صلح در منطقه حمایت کرده و گفت: لیبی از مسئله فلسطین حمایت می کند و نباید هیچ گونه تصمیم یکجانبه ای در این راستا وجود داشته باشد. اقدام ترامپ صلح در منطقه را تهدید کرده و به اختلافات و درگیری های بیشتر منجر می شود.

بعد از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در بسیاری از کشورهای عربی اعتراضات گسترده ای برپا شده است. از جمله در پایتخت کشورهای مصر، تونس و اردن روز پنج شنبه صدها نفر به خیابان ها آمدند و علیه سیاست های آمریکا در خاورمیانه اعتراض کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان