اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آبان 1395 - 23:23   |   کد مطلب: 21925
ده ها هزار زائر اربعین حسینی به دنبال بسته شدن مرز مهران در پایانه مرزی، محوطه بیرونی و شهر مرزی مهران در انتظار بازگشایی مرز هستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، ماموران انتظامی و یگان ویژه با ایجاد چندین ایستگاه از میدان اربعین تا پل زائر و مسیر پایانه از ورود زائران جلوگیری می کنند.

در چند ایستگاه پلیس با بلندگو و سامانه صوتی به زائران تاکید می کند که با توجه به بسته شدن مرز از سوی عراق و نبود امکانات بهداشتی، حمل و نقل و تغذیه به هیچ وجه امکان بازگشایی مرز وجود ندارد.

با وجود موانع از جمله بسته شدن راه های دسترسی به مهران از سمت ایلام زائران از راه های فرعی خود را به مهران می رسانند.

بر اساس برآوردهای خبرنگار ایرنا دست کم تا ظهر پنجشنبه بیش از 50 هزار زائر در شهر مهران در انتظار ورود به پایانه مرزی هستند.

موج جمعیت زائران به حدی است که کنترل آنان بسیار مشکل شده است.

از صبح امروز هزاران زائر در پشت پل زائر به انتظار نشسته اند و گاهی اوقات موج جمعیت آنچنان گسترده است که پلیس قادر به کنترل و جلوگیری از حرکت آنان به سمت پایانه مرزی نیست.

مسیر 10 کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی از نخستین ساعت های صبح امروز شاهد ازدحام زائران و پیاده روی آنان به سوی گذرگاه مرزی مهران است.

ورود جمعیت گسترده زائران به مهران و مرز همچنان ادامه دارد و با وجود درخواست و تاکید مقام های انتظامی برای بازگشت ، زائران بی توجه به این سفارش ها در محوطه بیرونی و پشت پایانه تا فاصله پنج کیلومتری به امید بازگشایی مرز تجمع کرده اند.

بر پایه بررسی های خبرنگار ایرنا، اجتماع ده ها هزار نفری زائران باعث شده تامین و تهیه غذای آنان به سختی انجام شود.

به گفته مقام های انتظامی و زائران برگشتی از عتبات عالیات موکب های عراق در مسیر حرکت به کربلا توان پذیرایی و تغذیه زائران را ندارند و خرما و آب تنها اقلام غذایی و نوشیدنی در آن سوی مرز در داخل خاک عراق است.

ماموران انتظامی با تاکید بر اینکه این هشدارها و اطلاع رسانی تنها در راستای تامین امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار است به زائران توصیه می کنند برای جلوگیری از تکرار فاجعه منا با توجه به نبود امکانات در آنسوی مرز و تکمیل ظرفیت پذیرش، اسکان، مشکلات تغذیه ای و شلوغی و تراکم جمعیت زائران در طول مسیر حرکت به کربلا از سفر به عراق خودداری کنند و به شهرهای خود باز گردند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان