اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آبان 1395 - 23:49   |   کد مطلب: 21722
استاندار همدان گفت: جلوگیری و مخالفت استاندار و هیات مدیره شرکت سیاحتی علیصدر در واگذاری غار علیصدر به شرکت شاندیز عامل جوسازی و ارائه گزارش خلاف واقع به دادستان دیوان محاسبات کل کشور بوده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان همدان اظهار کرد: فردی برای واگذاری غارعلیصدر با تمامی محدثات به پدیده شاندیز، به بنده مراجعه کرده که در مقابل این خواسته، اینجانب و معاون امور عمرانی استانداری مقاومت کردیم.
وی اضافه کرد: پس از این موضوع ، پهلوانی مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز را نیز به استانداری آوردند و اصرار بر تحقق این خواسته داشتند ولی همچنان با مقاومت ما مواجه شدند.
وی بیان کرد: البته موافق بهره برداری از محدثات و حوالی غار علیصدر بودم ولی با واگذاری غار مخالفت کردم چون انفال را نمی توان واگذار کرد.
استاندار همدان اضافه کرد: گزارش خلاف واقع به دیوان محاسبات کشور نیز بخاطر مقاومت و مخالفت بنده در واگذاری غارعلیصدر به پدیده شاندیز بوده است.
نیکبخت خاطرنشان کرد: در نشستی با مقام های قضایی استان خبر بروز مشکل برای پدیده شاندیز از سوی مسئولان قضایی اطلاع رسانی شد.
وی با ذکر اینکه واسطه امر واگذاری غار به پدیده شاندیز، بنده را رها نکرده و اصرار به واگذاری این غار داشت اضافه کرد: بروز مشکل برای پدیده شاندیز نیز بهانه و دستاویزی برای مقاومت و مخالفت جدی در برابر واگذاری غارعلیصدر شد.
وی افزود: بیان درآمد 19 میلیاردی غارعلیصدر و اجاره 700 هزار تومانی این غار کم لطفی بود چون درآمد غار تا سه سال پیش موید زیانده بودن این مجموعه بود.
استاندار همدان بیان کرد: 700 هزار تومان نیز طبق ماده 32 بابت اجاره زمین حوالی غار به منظور جلوگیری از تخریب، ساخت و ساز و محافظت از آن بوده است نه اینکه این مبلغ برای اجاره غار پرداخت شده باشد.
وی با ذکر اینکه می گویند این شرکت خصوصی است اظهار کرد: 40 درصد سهام این غار متعلق به سازمان ایرانگردی و جهانگردی و مابقی به سازمان همیاریها و شهرداری و شهرداری همدان تعلق دارد، آیا این مجموعه ها خصوصی هستند؟
استاندار همدان با ذکر اینکه تخریب دهانه غار را تکذیب می کنم خاطر نشان کرد: وضعیت دهانه غار علیصدر همانند سال 41 است و تغییری در آن صورت نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: به منظور شفاف سازی در زمینه شرکت سیاحتی علیصدر با دادستان دیوان محاسبات کشور مذاکره کرده ام و این مقام قضایی خواستار ارائه مدارک و مستندات موجود شده تا پس از تائید مستندات، بصورتی موضوع را جبران کند.
وی اضافه کرد: شرکت سیاحتی علیصدر همدان بر مبنای قانون عمل کرده و هر آنچه که در قانون عنوان شده برای ما نیز ملاک عمل است.
وی یادآوری کرد: سال 70 توسط مسوولان وقت شرکتی با عنوان شرکت سیاحتی علیصدر تاسیس شده و واگذاری سهام صورت می گیرد.
وی بیان کرد: آن زمان در مکاتبه ای با فروتن وزیر وقت جهادکشاورزی خواستار تدبیری برای پیشگیری از تعرض به زمین های حوالی غارعلیصدر می شوند.
وی اضافه کرد: در این نامه نگاری وزیر جهادکشاورزی با واگذاری زمین های اطراف علیصدر موافقت شده بود و پس از آن 40 درصد سهام به دولت در قالب سازمان ایرانگردی و جهانگردی و مابقی به نهادهای عمومی غیردولتی شامل سازمان همیاری و شهرداریها و شهرداری همدان واگذار شد.
وی بیان کرد: شرکت سیاحتی علیصدر در سال 70 تشکیل شده و هم اینک 25 سال است که این شرکت به این شیوه فعالیت خود را ادامه داده است.
به گزارش ایرنا فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور روز گذشته -سه شنبه- در مصاحبه تلویزیونی از پس گرفته شدن غار علیصدر و 214 هکتار از اراضی اطراف آن از بخش خصوصی خبر داده بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان