اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1395 - 11:28   |   کد مطلب: 20533
فرزند ارشد شهیدهمدانی گفت: امیدوارم بحث در خصوص رفتار انقلابی ها در برهه های حساس انقلاب ادامه پیدا کند و از آن الگویی جهت تدریس در دانشگاه های ما استخراج شود.

به گزارش صبح الوند، وهب همدانی در همایش "بازخوانی سیره جهادی شهید همدانی از فتنه آمریکایی 88 تا اسلام آمریکایی "  بیان کرد:  فتنه سال 88 یک سناریوی بسیار پیچیده  و ظرافت این قضیه به قدری بود که سالها روی آن کار شده بود

 

فرزند ارشد شهید همدانی  فتنه را  یک فضای غبار آلود که تشخیص حق از باطل در آن سخت است بیان و اظهار کرد: شهید همدانی در این امر کار بزرگی انجام داد و کارش قهری نبود و تمام تلاشش این بود کمترین آسیب به مردم وارد شود.

 

وی با اشاره به اینکه  بعد از شهادت هجمه های سنگینی به شهید وارد شد گفت: در آن زمان اتاق فکر می دانست چکار می کند اما پیاده نظام نمی دانست و شهید همدانی اینها را می بخشد.

 

همدانی  اظهار کرد: در همان روزهای فتنه تمام هم و غم شهید  این بود به مردم کمتر آسیب برسد و حتی آنهایی که شعار  و کارهای ضد اخلاقی انجام می دادند را فرزندان انقلاب می دانست  و به فکر آن بود چکار کند آنها دچار لغزش نشوند.

 

وی با اشاره به رفتار نرم ائمه با مخالفان خود گفت:  بارها بوده که به ائمه بی احترامی شده  ولی برخورد آنها نرم بوده زیرا آنها می دانستند اینها کلام خودشان نیست و افرادی  که پشت پرده هستند وضعیت را به این شکل درآورده اند.

 

فرزند ارشد شهید همدانی  به بیان خاطره ای از رفتار نرم شهید همدانی در روز عاشورای سال 88 پرداخت و اظهار کرد: یکی از همراهان پدر در آن روز می گفت  یکی از جوانها سنگی را به طرفش پرتاب می کند که به شدت به کمرش می خورد و وقتی  بچه های بسیج می خواهند  فرد را بگیرند پدر می گوید رهایش کنید و به حساب جوانی اش بگذارید.

 

وی باشاره به بیانات رهبری در خصوص عنصر انقلابی فرمود: یک عنصر انقلابی گرایش های چپ و راست ندارد و همیشه پشت سر ولی فقیه می باشد و شهید همدانی زمانی که اصل نظام را در خطر دید  ورود پیدا کرد و از آبرویش مایه گذاشت.

 

همدانی  در پایان با ابراز امیدواری از برگزاری چنین جلساتی گفت: امیدواریم  چنین جلساتی و واکاوی بحث فتنه 88 ادامه پیدا کند و از این بحث ها یک مدل و الگوی رفتاری بیرون بیاید و  درس هایی  با این عناوین در دانشگاه های ما تدریس شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان