اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1395 - 9:51   |   کد مطلب: 19878
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان:
بازگشت به سبک زندگی اسلامی عامل رهایی از طلاق
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باز گشت به سبک زندگی اسلامی و الگو قراردادن زندگی ائمه (ع) راه حل نجات ازدواج در جامعه امروزی است.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام ناصر نقوی در گفتگو با صبح الوند،  اول ذی‌الحجه  که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را فرصت خوبی برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی ازدواج دانست و اظهار کرد: بنای غیر الهی که بعضی از افراد در مورد ازدواج دارند سبب ایجاد مشکلاتی در ازدواج شده است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان نبود زیرساخت صحیح ازدواج در بین مردم را عامل اصلی طلاق دانست و تأکید کرد: سن بالای ازدواج، تشریفات ازدواج، مهریه ازدواج ، سختگیری‌های بی‌موردی که در مورد ازدواج است و عدم شناخت مناسب در مورد ازدواج  سبب افزایش طلاق در سطح جامعه شده است.

 

وی تأکید کرد: باید از فرصت این ایام استفاده کرد و نگاه الهی ازدواج  در جامعه ، جایگاه مسائل مادی  در ازدواج  و مبنای تصمیم‌گیری‌ها برای مردم توضیح  و جایگاه امتیازهای الهی روشن و موثر واقع بشود .

 

حجت الاسلام ناصر نقوی افزود: به عنوان مثال مردم باید در تصمیم‌گیری‌ها دینداری را در درجه اول، اخلاق در درجه دوم و اصالت افراد  در درجه سوم  باشد و سپس به مسائل دیگر بپردازند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه ما این روزها می‌بینیم در تصمیم‌گیری‌ها مسائل مادی  ملاک‌های اول است که این صحیح نیست و برای رسیدن به ازدواج سالم باید معیارهای  الهی مدنظر قرار بگیرد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان  با بیان اینکه ازدواجی نزد خدا محبوب است که سبب سازندگی، رشد فرهنگی و اخلاقی شود  افزود:  ازدواجی که وسیله رشد و ترقی نباشد ازدواج نیست زیرا سبب طلاق خواهد شد.

 

وی تأکید کرد:اگر آمار طلاق را از آماری که در ازدواج است  دربیاروریم مانده ناچیزی دارد که آینده جامعه را ما خیلی سیاه نمایش می‌دهد.

 

حجت الاسلام ناصر نقوی بازگشت به سبک زندگی اسلامی را ثبات  ازدواج در جامعه امروزی دانست و خاطر نشان کرد: باید به سبک زندگی اسلامی و ازدواجی مثال حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که ساده، زلال روشن وروان بی پالایش و آرایش بدون هیچ حاشیه‌ای مادی با نگاه صد درصد الهی است برگردیم تا ازدواج‌ها ماندگار شود.

 

وی در پایان تأکید کرد: اول ذی‌الحجه را گرامی بداریم و باید به مردم تبیین کنیم  که جوانان ما زندگی ائمه را الگو قرار دهند و به سمت زندگی که مبنای آن ، ساده زیستی و  دل دادگی است روی بیاورند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان