اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. شهريور 1395 - 9:31   |   کد مطلب: 19671
همزمان با بزرگداشت روز همدان و سالروز تولد بوعلي‌سينا، با حضور فرماندار همدان ، بخش «همدان‌شناسي» در کتابخانه مرکزي شهر همدان افتتاح شد

به گزارش صبح الوند، فرماندار همدان در مراسم افتتاحيه اظهار کرد: بوعلي‌سينا دانشمند و نابغه زمان خود بوده که هرچه درباره فضائل او بگوييم کم گفته‌ايم چرا که در زمينه فلسفه، عرفان و طبابت رساله‌هاي متعددي داشته و بدون بهره‌گيري از استادي بالادست توانسته علوم جديدي توليد کند و تحول شگرفي به وجود آورد.

علي تعالي افزود: بوعلي‌سينا حکيم هزاره‌ها نام گرفته به اين علت که جرياني را که در فلسفه و منطق به راه انداخته است، هنوز هم ادامه دار است.

وي تصريح کرد: همه کشورها سعي دارند بوعلي‌سينا را به کشور خود نسبت دهند اما ما افتخار مي‌کنيم که بزرگان و مشاهير زيادي در شهر و کشورمان داريم يا در اينجا مدفون هستند.

تعالي عنوان کرد: بايد مراسم‌ مربوط به روز بوعلي‌سينا را تا جايي برسانيم که تمام مردم خود را ملزم بدانند در اين مراسم شرکت کنند.

وي افزود : همدان مفاخر علمي، شعرا و علماي بزرگي داشته است که شاگردان زيادي در دامن آنها تربيت يافته اند.

مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان همدان نيز در اين مراسم گفت: هدف از افتتاح بخش همدانشناسي بهره‌گيري از نويسندگان بومي و بازيابي و دسترسي سريع به آثار مربوط به همدان است.

عاطفه زارعي افزود: بخش همدانشناسي تفکيک شده و منابع اطلاعاتي و مربوط به همدان در آن گردآوري شده است.

وي افزود: چه خوب است که افتتاح اين بخش با روز همدان و ميلاد بوعلي‌سينا همزمان شده چرا که بوعلي‌سينا خود اهل‌قلم و کتاب بوده است.

زارعي اظهار کرد: ابن‌سينا دانش خود را در بين نسل‌ها به اشتراک گذاشته و رده‌بندي علم را در اسلام  پايه‌گذاري کرده است.

وي با بيان اينکه مي‌خواهيم پايگاه اطلاع‌رساني در همدانشناسي را گسترش دهيم، گفت: در اين بخش 352 عنوان و 660 نسخه در بخش همدانشناسي از حوزه فرهنگي و ساير کتابخانه‌ها جمع‌آوري شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان