اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. آبان 1395 - 9:44   |   کد مطلب: 21901
رییس کتابخانه مرکزی همدان:
تعداد کتابخوان در شهرستان همدان کم است
رییس کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: با توجه به تعداد جمعیت شهرستان همدان تعداد کتابخوان در آن کم است که باید برای افزایش این تعداد تمامی نهادهای فرهنگی همکاری کنند.

به گزارش صبح الوند،منصوره حسینی شعار در گفتگو با صبح الوند، ، با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان همدان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی همدان حدود 10 هزار عضودارد که همه اقشار جامعه از هر سنی در ان عضو هستند اما این تعداد برای شهری با تعداد جمعیت همدان بسیار کم است.

 

رییس کتابخانه مرکزی همدان  تاکید کرد: در این زمینه  باید اقداماتی از طرف تمام دستگاه هایی که حامی هستند و تمام  مراکز فرهنگی که ما یکی از آنها هستیم صورت گیرد تا  این امر مطالعه و مراجعه به کتابخانه ها افزایش پیدا کند.

 

وی اظهار کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در صورتی مطالب مخصوصا مطالبی که در فضای مجازی و پیام ها دیده می شود و مستند نیستند و ارجاعی به آنها داده نشده است را متوجه می شویم که اهل کتاب و مطالعه باشیم .

 

حسینی شعار تصریح کرد: مطالعه کتاب تاثیر خیلی زیادی روی بیان ما دارد و ما همیشه اطلاعات داریم زیرا منبع موثقی از یک کتاب را  خوانده ایم.

 

وی با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی همه اقشار جامعه را در بر می گیرد اظهار کرد: در دانشگاهها فقط اساتید و دانشجویان هستند اما ما دراینجا نوسوادان هم دیدیم.

 

رییس کتابخانه مرکزی همدان  با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از پایه و بنیان باشد اظهار کرد: با توجه به اینکه در خانواده ها باید امر کتابخوانی شکل بگیرد ما با ادارات ارتباط گرفته ایم و فقط متکی به اموزش و پرورش نشدیم به عنوان مثال با اداره برق ادارات ارتباط گرفتیم  و از این طریق به خانواده های آنان هم اطلاع رسانی کردیم تا به کتابخانه ها مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان