اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1395 - 0:30   |   کد مطلب: 19424
دولت عربستان به منظور جبران کاهش درآمدهای نفتی، هزینه های دولتی همچون هزینه ویزا، جریمه و مالیات را افزایش داد

به گزارش صبح الوندبه نقل از شانا، عربستان سعودی که با افت درآمدهای نفتی روبرو شده است، به منظور جبران آن، هزینه های دولتی از جمله مخارج ویزا و جریمه های رانندگی را به شدت افزایش داد. این اقدام بخشی از اهداف این کشور برای افزایش درآمد از منابع غیر نفتی بود.

طبق قوانین جدیدی که به تصویب دولت این کشور رسید، اتباع خارجی برای ویزای ٦ ماهه باید مبلغ ٨٠٠ دلار، ٦ برابر میزان فعلی پرداخت کنند.

دولت عربستان همچنین برای تخلفات رانندگی از جمله حرکت مارپیچ در جاده ها با سرعت بالا جریمه های سنگینی اعلام کرد. متخلفان برای بار نخست مبلغ ٢٠ هزار ریال سعودی (پنج دلار و ٣٣٢ سنت) جریمه خواهند شد که بیش از سه برابر میزان جریمه های فعلی است.

افزایش هزینه های ویزا به تنهایی کمک چندانی به جبران افت دو ساله قیمتهای نفت نمی کند. این افت قیمت چنان اقتصاد عربستان را لکه دار کرد که سال گذشته با ٩٨ میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شد که بالاترین میزان در چند سال اخیر بود.

اقتصاددان ارشد بانک ملی تجاری این کشور گفت: دولت این کشور تلاش می کند هزینه فعالیتهای مختلف از جمله هزینه های ویزا، آب و برق را افزایش دهد.

هدف دولت این کشور این است که درآمدهای غیر نفتی را سه برابر کند و میزان آن را تا سال ٢٠٢٠ میلادی از ١٦٣,٥ میلیارد ریال فعلی به ٥٣٠ میلیارد ریال برساند.

این کشور همچنین قصد دارد به تدریج حقوق اداره های دولتی را در قالب کاهش خدمات، پنج درصد کاهش دهد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده تعیین کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان