اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مهر 1397 - 9:17   |   کد مطلب: 29977
سعودی ها سرانجام به کشته شدن روزنامه نگار منتقد ریاض در ترکیه اعتراف و اعلام کردند که وی پس از درگیری در کنسولگری این کشور کشته شده است.

به گزارش صبح الوند، خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی: دادستان کل عربستان اعلام کرد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودیها در کنسولگری این رژیم در استانبول کشته شده است.

وی در بیانیه ای ضمن تایید خبر کشته شدن خاشقجی اعلام کرد در روز دوم اکتبر وی با مردی در داخل کنسولگری سعودی ها ملاقات کرده که در حین آن درگیری رخ داده و خاشقجی به قتل رسیده است.

دادستان کل اعلام کرده افراد مظنون برای گفت‌وگو درباره احتمال بازگرداندن خاشقچی به عربستان به استانبول رفته بودند.

در همین حال خبرگزاری دولتی عربستان سعودی «واس» در بیانیه‌ای به نقل از دادستان کل اعلام کرد ۱۸ نفر در ارتباط با همین پرونده دستگیر شده‌اند.

گفتنی است که جمال خاشقجی دو هفته پیش از این برای انجام کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پیش از این ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان