اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1395 - 19:18   |   کد مطلب: 19128
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: : مردم به این افراد رای داده‌اند که امانتدار بیت‌المال باشند. مردم می‌خواهند ببینند مسئولان در مقابله با چنین حقوق‌هایی چه می‌کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز در خطبه‌های خود به مسئله فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: ولنگاری فرهنگی هم هشدار است و هم خون جگر.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست که در مقاطع مختلف با بیانات حکیمانه این هشدار و بیدارباش را دادند و فرمودند من احساس می‌کنم هم در دولت و غیر دولت نوعی ولنگاری فرهنگی وجود دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه بیش از 100 شبکه ماهواره‌ای با زبان فارسی به اعتقادات و اخلاقیات ما می‌تازند، گفت: این شبکه‌های مجازی به صورت یک رودخانه‌ای در حرکت هستند و هر لحظه به صورت سیلی بنیان‌کن در می‌آیند.

به گفته آیت‌الله صدیقی شبکه‌های مجازی مردم را به سمت لذت‌گرایی سوق داده و حدود و ثغور شرعی را در هم می‌شکنند و گناه را عادی می‌سازند.

وی با تاکید براینکه برخی فیلم‌های سینمایی کنترل‌شده نیست، تصریح کرد: برخی از این کتاب‌هایی که چاپ می‌شود و یا چاپ شده مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته‌اند و این مجلات، فیلم‌های سینمایی چون سم و بدتر از ویروس ایدز و سرطان هستند چراکه دین را از بین برده و مملکت را به یغما می‌برند. نباید بگذاریم قضیه آندلس تکرار شده و انقلاب ما را از درون نابود کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ارگان‌هایی که در مسائل فرهنگی وظیفه دارند کوتاهی نکنند و در تولید کالاهای فرهنگی و ارائه فیلم‌های مفید در مقابله با این حرکت ددمنشانه که بدتر از خمپاره است، اهتمام ببخشد چراکه دشمن برنامه دارد تا افکار ما را نابود و هویت فرهنگی‌مان را از ما بگیرند.

صدیقی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی زیربنای مسائل اقتصادی و سیاسی است.

وی همچنین به فیش‌های حقوقی نیز اشاره و تصریح کرد: حقوق‌های نجومی دل‌ها را جریحه‌دار و احساسات مردم را اندوهگین و وجدان‌های خفته را بیدار کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه این فاصله‌های طبقاتی و این نوع تعرض به بیت‌المال در خور نظام نیست، گفت: مردم به این افراد رای داده‌اند که امانتدار بیت‌المال باشند. مردم می‌خواهند ببینند مسئولان در مقابله با چنین حقوق‌هایی چه می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: توقع مردم این است که کسانی که برخلاف چارچوب قانونی از بیت‌المال بیش از حد مجاز پول برداشت کرده‌اند محاکمه شوند و اگر کسی خلاف انصاف و عدالت رفتار کرده این پول‌ها باید به بیت‌المال برگردد.

وی با بیان اینکه برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باید آغاز یک حرکت عدالت‌‌محور باشد، تصریح کرد: نباید فقرا محروم شوند چراکه امروز مردم در مسائل ازدواج و اشتغال خود درمانده هستند و در این فضا که گروه زیادی از مردم ما با گرفتاری‌های مختلف دست و پنجه نرم کنند عده‌ای بخواهند از بیت‌المال این گونه برداشت کنند قابل قبول نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: توقع ما از مسئولان این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و مردم را هرچه زودتر از این انتظار بیرون بیاورند.

صدیقی در ادامه سخنان خود به حمله آل‌سعود به یمن اشاره و خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در حمله به یکی از روستاهای یمن پرونده سیاه و ننگین خود را سیاه‌تر کردند. آنان به روستاها حمله کرده و همه مردم آن روستا را قتل‌عام و پس از کشتن، بدن آنها را مثله کردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آل‌سعود در این روستا عارفی را نبش قبر کردند و استخوانش را به آتش کشیدند. این درندگی با کجای اسلام همخوانی دارد؟ کدام حقوق بشر آن را تایید می‌کند و چه کسانی اسم آل‌سعود را خادمین حرمین شریفین گذاشتند؟

وی به حادثه تروریستی در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای از مردم افغانستان به عنوان جنبش روشنایی اجتماع کرده بودند که مطالبه به حقی داشتند اما در این حادثه تروریستی 80 نفر جان باخته‌اند و طالبان نیز مسئولیت آن را به عهده نگرفتند. بنابراین باید سازمان‌های بین‌الملل و دولت افغانستان پاسخگو باشند.

صدیقی تاکید کرد: موادی در این حادثه تروریستی کشف و ضبط شده که این مواد فقط در اختیار حکومت‌ها قرار دارد و البته سازمان بین‌الملل نیز سکوت کرده که این بی‌عرضه‌گی سازمان‌های حقوق بشر و بین‌المللی را نشان می‌دهد که در جریان مسائلی چون افغانستان و یمن هیچ وجودی ندارند.

وی در مورد قضیه بحرین نیز گفت: در قضیه بحرین ما شاهد بدترین برخوردها با جوانان و مردمی هستیم که نه اسلحه به دست گرفتند و نه جایی را به آتش کشیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را خلاف قانون بین‌المللی و اسلام عنوان کرد و گفت: حکومت آل‌خلیفه با این حرکت‌ها گور خود را می‌کند و مردم بحرین تحمل نخواهند کرد. حکومت بحرین بداند که در امان نخواهد بود.

وی همچنین شهادت امام جعفر صادق (ع)، شیخ‌فضل‌الله نوری و رحلت آیت‌الله مشکینی را تسلیت گفت و مطالبی در این باره عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان