اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1400 - 12:32   |   کد مطلب: 18923
پژوهشي جديد نشان مي‌دهد که آنتي بادي‌هاي قدرتمند مي‌توانند در از بين بردن سلول هاي آلوده HIV-1 مفيد باشند.

به گزارش صبح الوند، اين يافته‌ها مي‌تواند به درمان‌هاي ايمونوتراپي جديد براي اچ‌.آي‌.وي کمک کند.
گروهي از محققان از دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس نشان دادند که اين آنتي بادي‌هاي قوي مي توانند گيرنده آنتي ژن کايمريک (نوع خاصي از سلول که معمولا با نام. CARs. شناخته مي‌شود) را توليد کنند.  
اين انواع خاص از سلول‌هاي ايمني T به صورت مصنوعي و براي يک هدف خاص ايجاد شده اند. اين سلول‌ها به سلولهاي T فرد بيمار آموزش مي‌دهند که پروتئين‌هايي را که در سطح سلول هاي سرطاني هستند شناسايي کرده و آن‌ها را تخريب کنند.
ايمونوتراپي‌هاي کنوني بر روي اين گيرنده‌هاي کايمريک و چگونگي مبارزه آنها با سرطان تمرکز کرده اند.
با اين حال، يافته‌هاي اخير نشان داده اند که آنها همچنين واکنش قوي در برابر اچ‌.آي‌.وي  داشته و مي‌توانند به توسعه درمان‌هاي جديد منجر شوند.
سيستم ايمني بدن انسان در ابتدا قادر است تا به حملات ويروسهاي اچ‌.آي‌.وي واکنش نشان داده و با آنها مبارزه کن
با اين حال قابليت مخفي شدن ويروسها در سلول هاي T  مختلف و تکثير سريع آنها در نهايت به کاهش قدرت سيستم ايمني بدن منجر شده و  اين امر باعث مي‌شود که بدن انسان در برابر عفونت و ساير بيماريهاي ديگر نيز آسيب پذير شود.
در سال‌هاي اخير، جوامع علمي و پزشکي در جستجو براي راههايي در مورد چگونگي افزايش قدرت سيستم ايمني بدن براي مبارزه با اچ‌.آي‌.وي بوده‌اند.
اکنون اين يافته‌هاي جديد مي‌تواند به توسعه يک ايمونوتراپي جديد براي مبارزه با حملات ويروس اچ‌.آي‌.وي کمک کند.
در تست‌هاي آزمايشگاهي اخير، محققان دريافتند که هفت پادتن خنثي کننده اچ‌.آي‌.وي که به تازگي کشف شده‌اند توانايي آن را دارند که از تکثير سلولهاي کشندهT و در نهايت تکثير ويروس اچ.آي .وي جلوگيري کنند.با اين حال آنها براي تعيين اثر اين گيرنده‌ها در بدن انسان به تحقيقات بيشتري نياز دارند
محققان اين پژوهش کمک‌هاي مالي خود را از مرکز تحقيقات ايدز، بنياد بهداشت و درمان ايدز، موسسه پزشکي ترميمي کاليفرنيا و موسسه ايدز دانشگاه کاليفرنيا به دست آوردند.
با توجه به داده‌هاي ارائه شده از مرکز کنترل و پيشگيري بيماري آمريکا، بيش از 1.2 ميليون آمريکايي تا ماه ژوئن 2016  مبتلا به اچ‌.آي‌.وي هستند.
از هر هشت نفر نيز يک نفر به اين بيماري مبتلا بوده و از آن بي اطلاع است. در سال 2014، بيش از 44073 تن  در اين کشور مبتلا به اچ‌.آي‌.وي بودند که اين نرخ در مقايسه با نرخ سال 2005  داراي کاهش 19 درصدي است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان