اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1400 - 7:19   |   کد مطلب: 18902
مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان از برگزاری جشنواره زایمان طبیعی طی روزهای 14 و 15 مردادماه در همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، مرضیه اتوگرا از برگزاری جشنواره زایمان طبیعی در همدان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه با همکاری معاونت درمان به مدت دو روز در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در روزهای 14 و 15 مردادماه امسال، گفت: هدف از برگزاری جشنوراه توانمندسازی مادران باردار، پدران، ماماها و بهینه‌سازی فضا است.

مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به اینکه در روز نخست این جشنواره کارشناسان و مسؤولان به ایراد سخنرانی در رابطه با فواید زایمان طبیعی خواهند پرداخت، افزود: در روز دوم صبح و بعد از ظهر غرفه‌ها دایر بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته همایش ترویج و فرهنگ‌سازی زایمان طبیعی و گردهمایی مادران باردار در روز سوم دی ماه برگزار شد، خاطرنشان کرد:‌ غرفه بیمارستان فاطمیه در این همایش برتر شناخته شد.

اتوگرا با اشاره به برگزاری غرفه‌های ترویج زایمان طبیعی در حاشیه این همایش، گفت: از شهرستان‌های استان نیز در این جشنواره حضور داشته و غرفه‌هایی را برگزار خواهند کرد.

وی با اهمیت به ترویج زایمان طبیعی و جلوگیری از عمل سزارین غیر ضروری خاطرنشان کرد:‌ برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان با اجرای برنامه‌های «زایمان بی‎درد» در بیمارستان فاطمیه در حال پیگیری است و استقبال خوبی از این کلاس‌ها می‌شود.

مسؤول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه کلاس‌های آمادگی زایمان برای خوشایندسازی با زایمان و سازگاری با درد است، گفت: کلاس «تن آرامی» برای اصلاح وضعیت بارداری و جلوگیری از عوارض بارداری در حال برگزاری است.

اتوگرا با بیان اینکه در این کلاس‌ها با آموزش ورزش‌های مناسب حین بارداری بسیاری از مادران آرامش می‌گیرند، افزود: هدف این است تجربه‌ای که مادر از زایمان به دست می‌آورد خوشایند باشد و بتواند زایمان‌های بعدی را نیز با رضایت کامل تجربه کند.

وی در پایان سخنانش گفت: آمادگی زایمان طبیعی از طرفی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی‌ در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان