اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. تير 1395 - 15:08   |   کد مطلب: 18867
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان
نوع نگاه و برخورد جامعه با معلولان باید تغییر کند
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: یک فرد معلول به ترحم و دلسوزی نیاز ندارد بلکه باید با حفظ کرامت این فرد او را از حقوق اجتماعی اش برخوردار کنید.

به گزارش صبح الوند، مهرداد نادری‌فر در مراسم جشن جامعه معلولان به مناسبت هفته بهزیستی در تالار فجر اظهار کرد: معلولیت درافراد نباید منجر به معلولیت اجتماعی آنها در جامعه شود

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان افزود:  معلولیت اجتماعی زمانی به وجود می آید که ارتباط اجتماعی توانیابان با جامعه قطع شده و فرد توانیاب دچار انزوا و گوشه گیری شود.

 

وی نقش عوامل محیطی از جمله ساختارهای فیزیکی و فضاهای عمومی را برای معلولان مهم دانست و تصریح کرد: این عوامل باید  به گونه ای طراحی شوند که توانیابان به خاطر ضعف جسمانی تمایل خود را برای ارتباط برقرار کردن با جامعه از دست ندهند.

 

نادری فر ترحم و دلسوزی اطرافیان برای فرد معلول را یکی از عوامل گوشه نشینی معلولان دانست و افزود: یک فرد معلول به ترحم و دلسوزی نیاز ندارد بلکه باید با حفظ عزت و شان و کرامت این فرد او را از حقوق اجتماعی اش برخوردار کنید.

 

وی تاکید کرد: باید نوع نگاه و برخورد جامعه به توانیابان تغییر کند و فضای پارک ها و شهری باید برای تردد آنان آماده سازی شود.
 

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی باید بر مدار اجتماع‌محوری باشد.

 

وی هفته بهزیست را فرصتی مناسب برای رفع مشکلات معلولان دانست و اظهار کرد: هفته بهزیستی فرصتی است تا مسئولان این حوزه ، عملکرد سال گذشته خود را بیان و برنامه های سال آینده خود را اعلام کنند و توانیابان جامعه را از حق و حقوق اجتماعی شان آگاه کنند و همچنین کارها و برنامه‌های آینده خود را به سمع جامعه هدف برساند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان