اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آبان 1396 - 12:57   |   کد مطلب: 27190
مسئولین همدانی مهاجرت را عامل اصلی کاهش جمعیت همدانی ها میدانند فارغ از اینکه نبود صنعت اشتغالزا و گرانی مسکن یکی از عوامل مهاجرت همدانی ها می باشد.
همدان رتبه دار در کاهش رشد جمعیت

به گزارش صبح الوند، چند وقت پیش بود که استان همدان جز استانهایی که دارای نرخ رشد جمعیت منفی می باشد معرفی شد.

 

عوامل مختلفی در کاهش این جمعیت موثر است مدیر کل امور اجتماعی استان همدان دلیل اصلی این کاهش جمعیت را مهاجرت خواند که در ادامه می خوانید.

 

 مهرداد نادری فر در گفت و گو با صبح الوند با اشاره به اینکه کاهش تحولات جمعیتی در حوزه مکانی محصول زاد و ولد، مرگ و میر و مهاجرت است افزود: آمار استان ما در حوزه زاد و ولد برابر TFR استاندارد ومیانگین کشوری است.

 

وی همچنین افزود: زمانی که آمار زاد و ولد مطلوب است دلیل کاهش جمعیت، مهاجرت است.

 

 

مدیر کل امور اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در این راستا جلسات متعددی در شورای سیاست گذاری جمعیت استان برگزار و طرح تحقبقی علل و عوامل موثر بر مهاجرت در استان در این جلسات مطرح شده است عنوان کرد: در حال حاضر در حال عقد قرار داد هستیم که بصورت علمی بعداز مطالعه  در صورت دستیابی به مطالعات متناسب برنامه ریزی های لازم در این راستا صورت گیرد.

 

به گزارش صبح الوند، گرچه مسئولین عامل اصلی کاهش جمعیت در همدان را مهاجرت می دانند. امااینکه چه باعث مهاجرت از همدان شده است نکته قابل توجهی است.

 

یکی از دلایل مهاجرت از همدان نبود صنایع اشغالزا دراین شهر است و کارخانه ای که شغل پایدار برای جوانان ان ایجاد کند وجود ندارد. از طرفی هم براساس گفته مسئولین همدان بالاترین نرخ اجاره بها و مسکن را دارد همگی اینها از جمله عواملی است که در مهاجرت مردم همدان بی اثر نیست.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان