اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. خرداد 1395 - 8:07   |   کد مطلب: 18426
معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: دستگاه هاي خدمات رسان و شهرداري ها براي تکميل مسکن مهر در استان همدان بايد همکاري جدي تري داشته باشند.

به گزارش صبح الوند، محمود رضا عراقي  در شوراي تامين مسکن استان همدان افزود: مشکلات مسکن مهر فقط با حضور دستگاه‌ها، بانک‌ها و مردم حل مي‌شود و مردم نمي‌توانند خود را از اين موضوع کنار بکشند.

وي تصريح کرد: مديران بايد به‌صورت ويژه نسبت به حل مشکلات مسکن مهر توجه کرده چرا که بحران مسکن مهر گريبان‌گير استان همدان شده است.

وي با بيان اينکه دستگاههاي ذيربط بايد با ارائه راهکارهاي مناسب در جهت رفع اين بحران همکاري کنند ادامه داد: حل اين مشکلات نيازمند منعطف کردن قوانين است.

وي خاطر نشان کرد: طرح مسکن مهر که طرحي منطقي بوده اما در فرآيند انجام کار و افتتاح آنها اشتباهاتي رخ داده است.

وي با اشاره به اينکه بخشي از مساکن مهر با وجود آماده نبودن افتتاح شد، افزود: اگر قوانين منعطف نشده و هر دستگاهي قانون و مسير خود را اجرايي کند به‌طور قطع مشکلات مسکن مهر برطرف نمي‌شود.

وي با بيان اينکه بايد از پتانسيل فروش زمين‌هاي دولتي در اختيار اداره‌ کل راه و شهرسازي براي تکميل مسکن مهر استفاده کرد، اظهار داشت: با اعتبارات امسال و سال آينده اميدي به اتمام و تکميل پروژه‌هاي مسکن مهر نيست و بايد زمين‌هاي دولتي را براي فروش تعيين تکليف کرد.

مديرکل راه و شهرسازي همدان نيز گفت: تکميل مسکن مهر تنها وظيفه اداره کل راه و شهرسازي نيستو تا زماني که واحد مسکن مهري تکميل نشده و ناقص بوده و امور مربوط به تسويه حساب آن انجام نشود، تحويل متقاضيان نخواهد شد.

محمد رودباري خاطر نشان کرد: تاکنون 75 درصد مسکن مهر عقد قرارداد شده در استان به متقاضيان تحويل داده شده و استان همدان نسبت به ميانگين کشوري در ساخت و تحويل اين واحدها از وضعيت بهتري برخوردار است.

طبق گزارش اداره کل راه و شهرسازي همدان از ابتداي طرح مسکن مهر تاکنون 30 هزار و 134 واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و هفت هزار و 610 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر همدان عقد قرارداد شده است.

از اين تعداد مسکن مهر عقد قرارداد شده 30 هزار و 866 واحد بهره برداري رسيده است و تاکنون 75 درصد مسکن مهر عقد قرارداد شده به متقاضيان تحويل شده که استان همدان در مقايسه با ميانگين کشوري وضعيت بهتري دارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان