اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1395 - 19:42   |   کد مطلب: 18081
رییس پلیس فتا همدان هشدار داد:
خطرات تبليغات کاريابي در اينترنت
رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان در خصوص خطرات احتمالي کاريابي در فضاي مجازي و کلاهبرداري هايي که از اين طريق ممکن است رخ دهد، هشدار داد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ اکبر اميني با اعلام اين هشدار افزود: تبليغات کاريابي زيادي در فضاي مجازي و به صورت ويژه در اينترنت مشاهده مي شود که سهم به‌سزايي در پيدا کردن شغل مورد نظر متقاضيان کار را دارند، امّا در کنار اين تبليغات مواردي از کلاهبرداري نيز وجود دارد.

رئيس پليس فتا همدان خاطر نشان کرد: با مراجعه و رصد سايت‌ها و موسسات کاريابي در اينترنت مواردي از پيشنهاد کار در منزل ، مکان‌هاي خصوصي (شرکت) ،ايجاد يک توليدي کوچک خانگي و... رويت مي‌شود. به‌صورتي‌که فرد متقاضي کار، مشغول انجام کارهايي از قبيل منشي‌گري و يا بسته‌بندي و غيره مي‌شود و کارفرما در مقابل به آن فرد حقوق پرداخت مي‌کند. اگر قصد داريد از اين طريق مشغول به کار شويد قبل از هر چيز، از افرادي که توسط اين تبليغات جذب کار شده‌اند و کسب تجربه کرده‌اند پرس و جو و تحقيق کنيد همچنين از ماهيت اين شرکت و نوع فعاليتي که انجام مي‌دهد، اطلاعاتي بدست آورديد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: سودجويان درتبليغات خود بيان مي‌کنند، اين کار درآمد کافي براي افراد جوياي کار به همراه دارد و از جملات وسوسه انگيز استفاده مي‌کنند که اغلب شامل خدمات پرستاري در منزل، انجام امور مربوط به منشي‌گري يا تهيه صنايع دستي و موارد ديگر مي‌باشد که با بررسي آنها به ماهيت کلاهبردارانه و دروغين بودنشان پي خواهيم برد.

سرهنگ اميني در پايان به جويندگان کار توصيه کرد: به راحتي فريب آگهي‌هاي درج شده در نيازمندي‌هاي سايت‌ها و شبکه هاي اجتماعي نظير کانالهاي تلگرامي را نخورند و قبل از در اختيار گذاشتن وجه درخواستي و يا اطلاعات شخصي ، در خصوص صلاحيت آن شرکت يا آگهي هاي تبليغاتي و مجوز‌هاي مورد نياز فعاليت آنها تحقيق کنند و در صورت مواجهه با اينگونه آگهي هاي دروغين مراتب را سريعا به شماره تلفن 2182674 گزارش دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان