اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1395 - 18:21   |   کد مطلب: 18038
معاون اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان:
«رکود» شرکت‎های پیمانکاری ساختمان در همدان را ورشکسته کرد
معاون اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان گفت: رکود در بخش ساخت و ساز عامل ورشکستگی شرکت‎های پیمانکاری استان همدان شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، ناصر خاکی‌زاده در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با منتخبان مردم استان همدان در مجلس دهم با بیان اینکه تا سال 91 تعداد 5 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان عضو بودند، اظهار کرد: از سال 91 تاکنون نیز 3 هزار نفر به عضویت آن درآمده‌اند.

وی از مشکلات اشتغال این تعداد سخن به میان آورد و گفت: حل این مشکل نیازمند رونق در بخش ساختمان و ساخت و ساز است.

معاون اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان، رکود در بخش ساخت و ساز را عامل ورشکستگی شرکت‎های پیمانکاری دانست و ادامه داد: 800 شرکت پیمانکاری در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت 400 انبوه‌ساز در سطح همدان، افزود: متأسفانه رکود مشکلات بسیاری را برای این افراد ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان نیز اظهار کرد: درست است که دولت دستور استمهال وامهای کشاورزی را داد، اما در عمل به نفع بانک‌ها تغییر کرد به طوری که کشاورزان با مشکل مواجه شدند.

ابوالقاسم سوزنچی با بیان اینکه به بخش کشاورزی ظلم شده است، گفت: در دنیا بیش از 12 درصد سود بانکی به بخش کشاورزی تعلق نمی‎گیرد اما در کشور ما این سود 18 درصد است.

وی با بیان اینکه ربا وارد مزارع کشاورزی شده است، در پایان سخنانش گفت: وقتی دستور به تمدید تسهیلات داده می‌شود بانک‎ها تسهیلات را به نرخ روز تمدید می‌کنند که این کار درست نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان