اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1395 - 22:01   |   کد مطلب: 17648
مدیركل مدیریت بحران استان همدان تصریح كرد: با وجود بارش های اخیر ولی تابستان امسال همدان بطور حتم با مشكل تامین آب آشامیدنی مواجه است

به گزارش صبح الوند، علیمردان طالبی در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: بخش اعظمی از آب آشامیدنی مورد نیاز استان از محل منابع زیر زمینی تامین می شود.
وی اظهار كرد: هر چند بارشهای اخیر منجر به بالا رفتن ظرفیت آب موجود در برخی از سدها شده ولی همدان از استانهای درگیر خشكسالی هیدروژئولوژی ( منابع آب زیر زمینی ) است.
وی اضافه كرد: بیشترین میزان آب مورد نیاز از محل منابع زیرزمینی تامین می شود بر این اساس برای رفع كم آبی باید منابع زیر زمینی افزایش یابد.
وی از شهروندان خواست ضمن رعایت الگوی مصرف با استفاده بهینه از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب، مسئولان را در مدیریت آب و كاهش تنشهای آبی كمك كنند.
وی اضافه كرد: بارشهای اخیر تنها از حاد بودن مشكل آبی استان كاسته است ولی همچنان برای تامین آب بویژه در تابستان مشكل داریم.
معاون حفاظت و بهره برداری شركت آب منطقه ای همدان نیز وجود مشكل كم آبی در فصل تابستان امسال را تائید كرد و به ایرنا گفت: با توجه به بارشهای اخیر بیشتر سدهای این استان امسال آبگیری می شوند.
منصور ستوده افزود: تمامی سدهای استان به سامانه تصفیه خانه مجهز نیست به این منظور تنها آب موجود در سد اكباتان و 30 درصد آب سد سرابی برای مصرف آشامیدنی استفاده می شود.
وی منابع آب زیرزمینی را مهمترین منبع برای تامین آب آشامیدنی دانست و گفت: میزان كسری مخازن آب زیرزمینی بیش از 240 میلیون متر مكعب برآورد شده است.
وی اضافه كرد: میانگین افت آبهای زیر زمینی سالانه یك متر است و هم اینك دشت كبودراهنگ با 40 متر افت و مابقی شهرستانها تا 20 متر افت آب زیرزمینی مواجه هستند.
استان همدان سال جاری از نظر وضعیت ذخایر آب جزو پنج استان مواجه با وضعیت قرمز در كشور معرفی شده است ، هم اكنون همه دشت های استان به دلیل افت شدید آبهای زیر زمینی دشت ممنوعه بوده و دشت كبودراهنگ دشت ممنوعه بحرانی معرفی شده است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان