اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. فروردين 1395 - 21:31   |   کد مطلب: 17414
عضو کمیسیون هسته ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان در برجام به دنبال متوقف ساختن فعالیت های هسته ای ایران بودند که به آن دست یافتند و برنامه دومشان، توقف فعالیتهای موشکی است.

به گزارش صبح الوند ابراهیم کارخانه ای در گفتگوی اختصاصی با "نافع" افزود: امضای توافق نامه برجام موجب محدودیت کامل بخش قابل توجه و بزرگی از تاسیسات هسته ای ایران مانند راکتور آب سنگین اراک شد که این تاسیسات حاصل 30 سال تلاش دانشمندان کشور بود.

وی بیان کرد: همچنین براساس این توافق مقرر شد تا به مدت 15 سال حتی یک گرم اورانیوم غنی شده در تاسیسات هسته ای فوردو وارد نشود و کار با اورانیوم غنی شده ممنوع شد و تنها 4 دستگاه سانتریفیوژ در غیر موارد اورانیوم غنی شده امکان چرخش دارند.

کارخانه ای بیان کرد: در نطنز و فوردو نیز تعداد سانتریفیوژها کاهش پیدا کرده و از 19 هزار به بیش از 6 هزار کاسته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت: در این روز بزرگ، ایران اسلامی بر قله اقتدار قرار گرقت و فروردین سال 85 اوج شکوفایی فناوری هسته ای در جمهوری اسلامی ایران بود.

کارخانه ای گفت: در این روز با تلاش های گسترده ایران اسلامی و به کمک فرزندان برومند و نخبگان هسته ای کشور موفق شدیم برای نخستین بار به چرخه و آبشار کامل سوخت هسته ای دست پیدا کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت بیان کرد: آمریکا و بلوک غرب در سال های 82 تا 85 فشار زیادی به ایران وارد می کرد و شورای حکام هشت قطنامه صادر کرد و به مدت 2 سال جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های هسته ای خود را تعطیل کرد.

کارخانه ای افزود: زمانی که بدعهدی غربی ها در عمل به تعهداتشان مشخص شد و خدعه کردند؛ مقام معظم رهبری دستور دادند که مجددا همه فعالیت های هسته ای ادامه یابد و ایران در 20 فروردین 85 قدرتمندانه به راه خود ادامه داد.

وی اظهار کرد: در سال 88 که غربی ها از دادن اورانیوم 20 درصد که برای درمان 800 بیمار مورد نیاز بود خودداری کردند؛ دانشمندان هسته ای با تلاش شبانه روزی در بهت و حیرت جهانی موفق به تولید اورانیوم با غنای 20 درصد شدند.

کارخانه ای ادامه داد: همچنین توانستیم غنی سازی 164 دستگاه سانتریفیوژ را راه اندازی و برای نخستین بار به اورانیوم غنی شده دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب وحشت آمریکا شد، گفت: اوباما در 20 خرداد 88 با ارسال نامه ای، آمادگی خود را برای مذاکره با ایران و پذیرش شرایط اعلام کرد، اما پس از قائله 88 تغییر موضع دادند و مذاکرات هسته ای در قالب دیگر و با نفرات دیگر شروع و در آذر 92 توافق نامه ژنو صورت گرفت.

کارخانه ای اعلام کرد: در این توافق نامه بخش قابل توجهی از فعالیت های هسته ای چون غنی سازی 20 درصد متوقف شد و پارسال نیز در توافق نامه برجام، بخش قابل توجه و بزرگی از تاسیسات به طور کامل محدود شد.

عضو کمیسیون هسته ای مجلس تصریح کرد: امضای برجام، محدودیت های بسیار شدیدی را در فعالیت های هسته ایران ایجاد کرد به نوعی که آمانو اعلام کرد که سخت ترین راست آزمایی ایران آغاز شده است.

کارخانه ای خاطرنشان کرد: هدف از پذیرش شرط های آمریکا، شکستن تحریم ها بود، اما همان طور که انتظار می رفت؛ آمریکا عهدشکنی کرده و مانع تبادلات بانکی و مالی ایران شده است.

وی اعلام کرد: برنامه اول آمریکا توقف فعالیت های هسته ای ایران بود که به آن دست یافت و برنامه دومش، توقف فعالیت های موشکی است، اما این بار ایران به هیچ عنوان ذره ای کوتاه نخواهد آمد.

کارخانه ای با بیان اینکه جلوگیری از پیشرفت موشکی و دفاعی به معنی خلع سلاح کردن کشور است، اظهار کرد: هیچ عقل هوشیاری این را نمی پذیرد و نظام جمهوری اسلامی ایران، قدرتمندانه برنامه موشکی خود را به پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمنان با طرح برجام های متعدد به دنبال محدود ساختن همه توانمندی های ما هستند، تصریح کرد: ایران اسلامی هرگز، ذره ای و لحظه ای بر سر توقف فعالیت های دفاعی خود معامله نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان