اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1395 - 12:09   |   کد مطلب: 17347
توسط اداره استاندارد صورت گرفت
بازرسی از 780 واحد صنفی ملایر در طرح طاها
مسئول اجرای طرح طاها در شهرستان ملایر از بازرسی 780 واحد صنفی در راستای انجام این طرح طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح الوند علیرضا ترابی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «طاها» در سال گذشته، بازرسی از 780 واحد صنفی در سطح شهرستان ملایر صورت گرفته است.  

وی با بیان اینکه در بازرسی‌ از واحدهای صنفی دو موضوع مورد بررسی قرار می‎گیرد، گفت: کالاهایی که اجرای استاندارد برای آنها اجباری است مورد بررسی قرار می‎گیرند و در صورت عدم وجود نشان استاندارد توقیف و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

مسئول اجرای طرح طاها در شهرستان ملایر ادامه داد: در صورت وجود نشان استاندارد با هزینه اداره‌کل استاندارد از کالاهای موجود نمونه‎برداری و پس از آن نسبت به بررسی فنی و آزمایش‎های لازم به منظور انطباق با استاندارد ملی مربوطه اقدام می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی واحدهای تولیدی کالاهای فاقد کیفیت مشمول استانداردهای اجباری و جمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت و بدون علامت استاندارد از مراکز تولید، تمرکز، عرضه و توزیع است.

ترابی گفت: در این خصوص با عرضه‎کنندگان کالاهای فاقد نشان استاندارد، تولیدکنندگان کالاهای فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری و جاعلان علامت استاندارد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: از مجموع 780 فروشگاه و مغازه‎ای که مورد بازرسی قرار گرفته است، ‎16 ‏درصد از مراکز عرضه دارای کالاهای غیرمجاز و فاقد پروانه استاندارد بودند.

این مسئول تصریح کرد: مردم باید از صحت علامت استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند که برای این کار پیامک کد 10 رقمی درج‌شده زیر علامت استاندارد به سامانه 10001577 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان