اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. فروردين 1395 - 22:14   |   کد مطلب: 17245
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش ۷درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: هم‌زمان با اجرای طرح ترافیکی پلیس در نوروز ۹۵ تاکنون ۲۳۰ نفر در صحنه تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش صبح الوند، به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از محورهای استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفند آغاز تا 15 فروردین ادامه دارد اظهار داشت: از ابتدای طرح ترافیک نوروزی تاکنون 230 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که تعداد جان‌باختگان تصادفات رانندگی 7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه بیشترین فراوانی سوانح واژگونی خودرو با 63 درصد مربوط به استان همدان است، افزود: واژگونی با 45 درصد بیشترین سهم را در سوانح جاده‌ای دارد، در این راستا تصادفات واژگونی در همدان بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو را از مهم‌ترین عوامل واژگونی‌ خودروها برشمرد و بیان کرد: بیشترین آمار واژگونی در همدان نیز مربوط به خودروی مسافران در حال تردد بوده است.

وی با ابراز اینکه انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین عامل بروز سانحه در ایام نوروز امسال بوده است عنوان کرد: 50 درصد تصادفات رانندگی فوتی و جرحی در ساعت 12 ظهر تا 8 شب رخ داده است.

مهری خط قرمز پلیس را برخورد با تخلفات حادثه‎ساز دانست و گفت: در این راستا از ابتدای اجرای طرح ترافیکی پلیس تا روز گذشته 25 هزار دستگاه خودروی حادثه‌ساز متوقف شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش سفرها و حجم ترددها در ایام نوروز اما وضعیت ترافیکی روانی در محورها جریان دارد و میزان قانونمندی رانندگان نیز بیشتر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به وضعیت تردد در محورهای کشور اظهار داشت: تردد در محورهای منتهی به شمال کشور پرترافیک است و به‌دلیل افزایش موج برگشت مسافران از جاده چالوس دیروز ممنوعیت تردد از سمت کرج به چالوس اعمال شد.

وی افزود: همچنین به‌دلیل افزایش ترافیک از ساعت 17 دیروز تردد از سمت محور مرزن‌آباد به کرج یک‌طرفه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان