اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. اسفند 1394 - 15:56   |   کد مطلب: 17144
معاون درآمد مالیاتی استان همدان از اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی از سال آینده در همدان خبرداد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، شیرویه جعفری نسب  در اجلاس ماهانه اصناف همدان بابیان اینکه این طرح دارای۱۰ فرایند است، بیان کرد: «پی اس دی» اولین فرایندی است که در استان اجرایی خواهد شد و در طرح پی اس دی، مراحل مختلف مالیاتی توسط چندین گروه انجام شود و همه امور در دست یک نفر نیست.

وی بابیان اینکه در این فرایند، گروهی کار تشخیص و گروهی کار خدمات را بر عهده خواهند داشت، گفت: این طرح در استان همدان هم‌زمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

معاون درآمد مالیاتی استان همدان بابیان اینکه اگر از حالا وارد قانون جدید نشویم تعداد زیادی از اصناف با مشکل روبرو خواهند شد، عنوان کرد: استفاده از صندوق‌های مکانیزه مهم‌ترین بحث است.

جعفری نسب بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله قرار گرفتن آموزش در رأس کارهای اتحادیه‌ها است، بیان کرد: هرچقدر در این زمینه کارکنیم مشکلات زودتر و بهتر حل خواهند شد.

وی آموزش را بهترین را حل برای مشکلات دانست و گفت: آموزش یک‌راه اساسی و تأثیرگذار برای حل مشکلات اتحادیه‌ها خواهد بود.

باید واحدهای صنفی بدون پروانه کسب شناسایی و ساماندهی شود

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز بابیان اینکه شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه یکی از مسائل مهم است، بیان داشت: حل شدن این مشکل نیازمند یک آمارگیری دقیق است.  

مصطفی اسدی بابیان اینکه یک تیم برای شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه ایجاد خواهد شد، بیان کرد: این گروه مشخصات واحدهای صنفی را احصا خواهند کرد.

وی بابیان اینکه اتاق اصناف در سال جاری برنامه‌ها و عملکردهای خوبی داشته است، گفت: برنامه‌های اتاق اصناف به‌صورت زیربنایی بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بابیان اینکه تمام اتحادیه‌های صنفی بودجه‌های خود را در زمان مقرر تحویل اتاق اصناف داده‌اند، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های نظام قانون صنفی از دیگر برنامه‌های اتاق اصناف بوده است.

اسدی پیگیری مصوبات کمیسیون نظارت را از دیگر برنامه‌های اتاق اصناف عنوان کرد و بیان داشت:برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حل مشکلات در این زمینه انجام‌شده است

وی بابیان اینکه متأسفانه اعضای برخی اتحادیه‌ها با رئیس اتحادیه کمک نمی‌کنند، بیان کرد: مسائل و مشکلات باید با حضور اعضای هیئت‌رئیسه حل‌وفصل شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۱۲ درصد واحدهای، صنفی بدون پروانه کسب هستند، ادامه داد: این آمار یک آمار قابل‌توجه است.

اسدی بابیان اینکه برای شناسایی واحدهای صنفی گروه‌های بازرس در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: حق‌الزحمه این گروه‌ها از درآمد اتحادیه پرداخت خواهد شد.

آموزش امور مالیاتی از اولویت‌های اتاق اصناف در سال آینده خواهد بود

رئیس اتاق اصناف همدان نیز بابیان اینکه قبل از ورود به سال جدید باید مسائل مالیاتی برای اصناف تشریح شود، گفت: آموزش امور مالیاتی از اولویت‌های اتاق اصناف در سال آینده خواهد بود.

حمیدرضا فرسایی بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل امور مالیاتی و اتاق اصناف همدان برای مکانیزه کرده صندوق‌های فروش منعقدشده است، افزود: اصلاحیه‌های مالیاتی در سال جدید به اتحادیه‌ها و اعضای آن‌ها آموزش داده خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف همدان بابیان اینکه به واحدهای صنفی مشاوره رایگان مالیاتی ارائه خواهد شد، گفت: نصب صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه ها را باید جدی گرفت.

فرسایی بابیان اینکه روسای اتحادیه باید نسبت به همه‌گیر شدن صندوق‌های مکانیزه فروش جدیت لازم را داشته باشند، افزود: اگر این صندوق در سال ۹۵ نصب نشود واحدهای صنفی جریمه مالیاتی خواهند شد.

وی بابیان اینکه در سال ۹۴ مسائل کمیسیون بودجه برطرف شد، عنوان کرد: بودجه‌‌ها با توجه به سیستم نرم‌افزاری جدید در زمان مناسب ارسال و مشکلات پیشین برطرف شد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان بیان اینکه امیدواریم در سال آینده کمیسیون فرهنگی فعال‌تر شود، افزود: در این فضا فعالیت‌های اثرگذاری می‌توان انجام داد و ازنظر بودجه نیز موانع زیادی روبه‌رو نیست.

فرسایی‌ بابیان اینکه پروژه مشتری مداری در کشور نخستین نوع است، بیان داشت: این پروژه مورد تأیید وزارتخانه‌ها است که البته به دلیل برخی مسایل مدیریت‌ها مانع این پروژه شدند که امیدواریم در سال جدید با اعمال تغییراتی در برخی از مدیریت‌ها شاهد اجرای این طرح باشیم.

نصب تابلو‌ روان در مرغ ‌فروشی‌ها در حال اجرا است

وی بابیان اینکه نصب تابلو‌ روان در مرغ ‌فروشی‌ها در حال اجرا است، ادامه داد: به دنبال ایجاد یک اپلیکیشین هستیم که زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن فراهم‌شده و آماده اجرا است.

رئیس اتاق اصناف همدان بابیان اینکه سیمای اصناف راه‌اندازی شد، افزود: هنوز به اهداف اصلی آن نرسیده ایم اما به واسطه آن می‌توانیم مسائل اصناف را حل کنیم.

رئیس اتاق اصناف استان همدان بابیان اینکه از نخستین اتاق‌های اصناف سطح کشور هستیم که انتخابات اتحادیه‌ها را الکترونیکی برگزار کرد، ادامه داد: در این روند تخلفات و اشتباهات به صفر رسیده و در کمترین مدت‌زمان نتیجه به دست می‌آید.

فرسایی‌ بابیان اینکه دو شهرستان به اتوماسیون اداری متصل نشده اند، افزود: استان همدان به‌طور کامل به اتوماسیون اداری متصل خواهد شد.

وی بابیان اینکه در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه پیش‌بینی‌شده، محقق نشد، افزود: از ابتدا نیز با بودجه پیش‌بینی‌شده مخالفت کردیم و می‌دانستیم که محقق نخواهد شد.

رئیس اتاق اصناف همدان بیان داشت: اتاق اصناف سه دوره به‌عنوان نهاد برتر حوزه فناوری اطلاعات شناخته‌شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان