اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. اسفند 1394 - 11:49   |   کد مطلب: 17046
در راستای خوش خدمتی‌های رژیم آل سعود؛
نشان لژیون فرانسوی ها به ولیعهد سعودی رسید
در جواب خوش خدمتی های سعودی ها رئیس‌جمهور فرانسه بالاترین نشان افتخار این کشور را به ولیعهد عربستان اعطا کرد.
نشان لژیون فرانسوی ها به ولیعهد سعودی رسید

به گزارش صبح الوند به نقل از آناج، اخیرا در جریان سفر محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور عربستان به فرانسه، فرانسوآ اولاند در حاشیه آیین تشریفات کاخ الیزه، به وی بالاترین نشان "لژیون دونور " تقدیم کرده است؛ نشانی که بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه محسوب می شود.

لژیون دونور  (Ordre national de la Légion d'honneur)، ناپلئون بناپارت در ۱۹ می ۱۸۰۲ آن را بنیان گذاشت. این نشان از ۱۸۱۵ به دستور لوئی هجدهم به پنج سطح درجه‌بندی شد که شامل سه رده و دو مقام است که پایین ترین رده آن شوالیه است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، عضویت در لژیون دونور به اتباع فرانسه محدود شده است. با این حال، اتباع سایر کشورها که به فرانسه خدمت کرده‌اند و یا از آرمان‌های آن حمایت کرده‌اند به دریافت نشان لژیون نائل می شوند.

بر اساس تصویر منتشر شده از این مراسم ، نشان اعطایی به ولیعهد عربستان، احتمالا نشان افسر بزرگ Grand Officierمی باشد.

 

اساسا لژیون های فرانسه دارای مجمع سری وابسته به تشکیلات فراماسونری هستند که بر اساس جریانات پشت پرده کاخ الیزه به عنوان خادمان و سفیران فرانسه و سیاست های گسترش نفوذ فرانسه در جهان ایجاد شده است.

در طول 50 سال اخیر، نشان لژیون نصیب ایرانی های زیادی شده است، افرادی که یا منتسب به رژیم گذشته بودند و یا در حال حاضر سر خوشی با ما ندارند و یا دارای تفکر لیبرال و غرب گرایی هستند.

بدون شک نشان لژیون تقدیمی به ولیعهد عربستان اولین و آخرین نشان اعطایی از این تشکیلات به افراد حاکمیتی عربستان نیست، لکن اعطای این نشان در این بازه زمانی، بیانگر خوش خدمتی های زیاد سعودی ها در این چهار سال اخیر به غرب و آمریکا می باشد، به طوری که عربستان را به تصاحب عنوان ژاندارم غرب در منطقه نزدیک تر کرده است.

علاوه بر این فرانسه روابط بسیار صمیمانه و نزدیکی با عربستان سعودی دارد و قرارداهای تسلیحاتی بزرگ مهمی از جمله جنگنده های هوایی و سلاح های سبک و نیمه سبک میان این دو کشور منعقد شده است و عربستان مهم ترین بازار جنگ افزارهای فرانسویان را تشکیل می دهد و در جریانات مالی، سومالی غرب آسیا همکاری های تنگاتنگی دارند و از طرفی شرکت هایی مثل توتال بخش مهمی از تولید بیش از حد نصاب نفت عربستان را بر عهده دارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان