اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. اسفند 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 16913
رهبر انقلاب آموزگار مردم سالاری دینی برای شاگردانی با موهای سفید؛
مقایسه خضوع اصولگرایان در برابر رای مردم تهران با اهانت اصلاح طلبان به رای اصولگرایانه ایران
فضای انتخابات هفتم اسفند ماه درسی برای فعالان سیاسی نابالغی است که حتی با داشتن تجربه فتنه 88 و علی رغم اینکه رقیب پیروزی آنها را در تهران تبریک گفته است، مردم شهرستانها را به خاطر رای ندادن به لیستشان، عقب مانده سیاسی می داند.
مقایسه خضوع اصولگرایان در برابر رای مردم تهران با اهانت اصلاح طلبان به رای اصولگرایانه ایران

به گزارش صبح الوند به نقل از مرصاد، گرچه انتخابات هفتم اسفند ماه در سراسر کشور با سنگینی کفه کرسی های به دست آمده به سود اصولگرایان تمام شد اما در شهر تهران برخلاف برخی دیگر از شهرهای بزرگ ایران این اصلاح طلبان بودند که در مجلس شورای اسلامی کرسی ها را به دست آوردند.

 

پویایی نظام جمهوری اسلامی و درسی برای نابالغان عرصه مردم سالاری دینی

 

فتنه سال 88 و آشوب طلبی شکست خوردگان آن دوره از انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که بسیاری از مدعیان دموکراسی و روشنفکری فقط ژست این ادعا را تجربه کرده اند و کاملا برای حرکت در مسیر  قله ای که جمهوری اسلامی ترسیم کرده است نا بالغ هستند.

 

رشد نایافتگی که با عناد و کینه توزی علیه جمهوریت نظام ترکیب شد و بعد پیوستگی آن با عناد نسبت به اسلامیت نظام خود را در شعارهای جمهوری ایرانی نشان داد. فتنه ای که در راس آن سران اربعه ای حضور داشتند و هیزم بر آتش دشمنان قسم خورده می ریختند.

 

اما درایت رهبری انقلاب اسلامی باعث شد تا جهان به نظاره نشستن برگزاری 5 انتخابات دیگر بعد از فتنه 88  را در ایران تجربه کند. انتخاباتهایی که نتیجه آن علاوه بر شکل گیری شوراهای اسلامی شهرها،  مجلس اصولگرای نهم، دولت اعتدالی یازدهم، خبرگان انقلابی و ولایی پنجم و در نهایت مجلس اصولگرای دهم بود.

 

رهبر انقلاب اسلامی با دوراندیشی ویژه و خاص حتی مخالفان نظام را نیز به شرکت در انتخابات دعوت می کردند. دعوتی که گرچه در ظاهر ممکن است به سود معیارهای اصولی نباشد اما در افقی بلند تر که رهبر انقلاب بر آن اشراف دارد به پویایی انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

 

درس مردم سالاری دینی به مدعیان دمکراسی

 

نکته با اهمیت دیگر این انتخابات شیوه مواجهه جریان سیاسی اصولگرا با خواست اراده ملت است نسبت به سبک پذیرش آرای مردم در اردوگاه اصلاح طلبان.

 

تک تک نامزدهای اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پیروزی حجت الاسلام روحانی که با کمترین درصد اختلاف محقق شده بود را بلافاصله تبریک گفتند و فضای شادمانی هواداران دولت را در خیابانهای کشور به کام آنها تلخ نکردند.

 

اتفاقی که در سال 88 در برابر رای 24 میلیونی مردم نیفتاد و شادی ملت توسط سران فتنه به قتل و آشوب و آتش انجامید.

 

همین رویه در انتخابات اخیر هفتم اسفند ماه هم قابل مشاهده است. در حالی که نامزدهای شاخص اصولگرایی در تهران مانند علیرضا زاکانی، کوثری، طیب زاده و... با خضوع تمام در برابر رای ملت اعلام کردند که ما خواست مردم را به خوب و بد تقسیم نمی کنیم و این پیروزی تهران را به رقیب تبریک گفتند اما طرف مقابل باز هم کمی ناپختگی سیاسی از خود نشان داد.

 

دبیر حزب کارگزاران سازندگی به جای تبریک پیروزی جریان اصولگرا در سراسر کشور مردم شهرستانها را که به اصلاح طلبان رای نداده بودند توسعه نیافته و عقب مانده سیاسی خواند و روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی با درج تصاویر منتخبین مردم در تهران کادر مربوط به تصویر آیت الله جنتی (منتخب مردم در خبرگان تهران) را در اقدامی توهین آمیز خالی گذاشت.

 

حداد عادل، سرلیست جریان اصولگرا نیز که سیل جوک ها در شبکه های اجتماعی اصلاح طلبان به سمت وی روانه شده بود در توئیتی کوتاه نوشت: خوشحالم که انتخابات تهران به جای تلخ کامی، اینگونه کام مردم را شیرین کرده است و البته تشکر می کنم که لطیفه ها به شخصیت و خانواده من نمی پردازد و در چارچوب است.

 

به گزارش مرصاد، همانطور که برخی از سیاستمداران آمریکایی گفتند پیروز انتخابات رهبر فرزانه انقلاب است که با وجود همه ناملایماتی که از رشدنیافتگی های سیاسی حتی در موسپیدهای انقلاب دیده می شد، قدم به قدم در حال هدایت جریانهای سیاسی کشور است. مانند آموزگاری است که با گذر زمان و به شکل عملی در حال آموزش مردم سالاری دینی به سیاسیون  است.

 

مردم ایران نیز که در این فضا همواره پیشتاز و پیشرو بوده اند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان