اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. تير 1396 - 23:22   |   کد مطلب: 25600
بیش از یک ماه از زمان برگزاری انتخابات می‌گذرد اما تاکنون خبری از تأیید نهایی انتخابات در همدان منتشر نشده است.
چرا انتخابات شورای شهر همدان تأیید نمی‌شود؟

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، پس از اعلام نتایج انتخابات شوراها در همدان، افرادی به نتایج آن اعتراض داشتند که هیئت نظارت بر انتخابات شوراها اقدام به بازشماری دوباره تعدادی از صندوق‌های رأی کرد اما بر اساس نتایج ارائه شده تغییری در نتایج حاصل نشد.

بنابراین جای تأمل بسیار دارد که چرا با وجود سیر این مراحل و رفع شبهات موجود باز هم تأخیری در تأیید نهایی انتخابات وجود دارد.

فرماندار شهرستان همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: لیست ارائه شده توسط هئیت اجرایی تأیید نهایی شده و این تأخیر به هیئت نظارت استان مربوط می‌شود.

علی تعالی با بیان اینکه برخی کاندیدا‌ها به نتایج آراء اعتراض داشتند، افزود: برای برطرف شدن این شبهات هیئت اجرایی در سه مرحله اقدام به بازشماری 16 صندوق رأی کرد اما نه تنها نتایج حاصله تأثیری در نتیجه ارائه شده در اعضای اصلی شورا و علی‌البدل نداشت بلکه برخی مثلا از جایگاه 50 به جایگاه 52 تنزل کردند.

وی یادآور شد: برخی افراد که در ذهنشان انتظار حضور در لیست اصلی را داشتند اما از طرف مردم نمره قابل قبول را کسب نکردند، نتیجه بر طبق ذائقه آنها نبوده و اقدام به شبهه‌افکنی می‌کنند.

تعالی عنوان کرد: این افراد جایگاه خود را در حد نماینده مجلس می‌دیدند و وقتی عدم اقبال مردم را می‌بینند درک این موضوع برایشان سخت است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید به قانون تمکین کنیم، افزود: هیئت اجرایی صحت انتخابات را تأیید کرده و در صورت تأیید هیئت نظارت همگی باید به قانون تمکین کنیم.

تعالی با بیان اینکه بازشماری صندوق‌های رأی فقط وقت را تلف کرد چرا که هیچ تأثیری در نتایج ارائه شده نداشت، یادآور شد: امیدواریم هیئت نظارت تا روزهای آینده اقدامات لازم برای تأیید نهایی لیست را انجام دهد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه به منظور شبهه‌افکنی همواره درخواست‌های هیئت نظارت را تمکین کرده‌ایم، گفت: مهلت نهایی تأیید نتیجه انتخابات 29 خردادماه بوده اما متأسفانه تا کنون تأیید نشده است که امیدواریم نسبت به تأیید نهایی اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان