اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. اسفند 1394 - 17:14   |   کد مطلب: 16774
فرماندار شهرستان همدان گفت: تا ساعت 15 امروز 105 هزار نفر در 288 شعبه شهرستان در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آرای خود را به صندوق انداخته‌اند.
حضور 105 هزار نفر در 288 شعبه شهرستان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، علی تعالی بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات شهرستان همدان در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری اظهار کرد: ثبت نام، بررسی و تعیین شعب و اعضای شعب، تهیه و تدارک انتخابات به عنوان فرآیند‌های مهم انتخابات در مرحله نخست انجام شد.

وی با بیان اینکه فرمانداری در حال برگزاری مرحله دوم و میانی انتخابات است، گفت: از ساعت 5 صبح امروز توزیع صندوق‌ها در شعب آغاز شد و تا ساعت 6 و 30 دقیقه تمام صندوق‌ها تحویل و اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و تیم‌های حفاظت در حوزه‌ها مستقر شدند.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: مرحله میانی در حال پیگیری است و از ساعات آغازین شاهد حضور بسیار پرشکوه مردم در حوزه‌های انتخاباتی را شاهد بودیم.

وی با تشکر از حضور گسترده مردم همدان بیان کرد: به طور حتم عصر امروز شاهد تراکم بیشتری در شعب خواهیم بود که بخش عمده آنان از جوانان پیش‎بینی شده است.

تعالی خواستار مراجعه تدریجی مردم به شعب اخذ رأی شد و یادآور شد: به ویژه در حاشیه شهر در ساعات پایانی ازدحام بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رأی‌گیری تا ساعت 18 ادامه دارد، افزود: در صورت عدم تمدید ساعت انتخابات، شمارش آرا آغاز شده و در روز بعد نتایج اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان همدان ساعت 15 را آخرین زمان رصد در شهرستان همدان برشمرد و گفت: تاکنون 105 هزار نفر در 288 شعبه شهرستان در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آرای خود را به صندوق انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه 54.5 درصد رأی‌دهندگان مردان و 45.5 درصد زنان هستند، بیان کرد: تاکنون 16 هزار نفر در رده 18 تا 25 سال، 23 هزار نفر در رده 26 تا 35 سال، 21 هزار نفر در رده 36 تا 45 سال، 17 هزار و 600 نفر در رده 46 تا 55 سال، 14 هزار و 600 نفر در رده 56 تا 65 سال، 7 هزار و 500 نفر در رده 66 تا 75 سال و 5 هزار نفر نیز 75 سال به بالا آرای خود را در صندوق‌ها ریخته‌اند.

تعالی با تأکید بر اینکه 25 نماینده ویژه نیز در سطح شهرستان همدان بر کار حوزه‌ها نظارت دارند، تصریح کرد: وضعیت خوب و بدون تنشی در سطح شهرستان حاکم است، گزارشاتی از تخلفات داشتیم که با مراجعه به محل‌های گزارش شده بیش از 70 تا 80 درصد صحت و سقم آنها مشخص نشد و تخلفات بسیار کم و ناچیز بود.

وی با اشاره به عدم اختلال در سامانه انتخابات یادآور شد: نسبت به گذشته وضعیت بسیار بهتری در سامانه انتخابات داریم و امیدواریم این روند به همین شکل تا پایان انتخابات ادامه یابد و انتخابات سالم و باشکوه در شهرستان، استان و کشور داشته باشیم که باعث سرافرازی نظام، رهبری و دولت شود.

فرماندار همدان در پاسخ به سئوال اینکه آیا امروز پرونده تخلف در سطح شهرستان همدان داشتیم؟ گفت: امروز گزارش پرونده تخلفاتی نداشتیم اما در روزهای قبل و در حوزه تبلیغات یکسری تخلفات بوده که پنج پرونده تحویل مقام‌ قضایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روز‌های انتخابات به ویژه طرفداران رقبا این فضا را ایجاد می‌کنند که یک کاندیدا تخلف می‌کند؛ در خصوص توزیع پول در برخی شعب همه می‌دانیم این قضیه منسوخ شده است.

تعالی در خصوص تلاش برخی کاندیدا‌ها به تک رأی کردن برگه‌ها نیز بیان کرد: قانون اجازه دخالت در خصوص آرای افراد را نمی‌دهد و رأی‌دهنده مختار در انتخاب است که می‌تواند رأی تک داشته و یا برگه سفید در صندوق بیاندازد.

وی در توضیح برکناری برخی نمایندگان شعب در بعضی استان‌ها اظهار کرد: در همدان چنین موردی نداشتیم اما برخی نمایندگان در ساعت مقرر در مکان حاضر نبودند که در همان لحظه برکنار شدند.

فرماندار همدان یادآور شد: هیئت نظارت عملکرد و تعامل خوبی تاکنون داشته و اگر در شعبی نماینده عملکرد ضعیف داشته باشد برکنار خواهد شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان