اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1394 - 15:23   |   کد مطلب: 16648
یک تحلیلگر سیاسی گفت: بالاترین ضربه به ولایت ایستادن مقابل ایشان نیست بلکه در ظاهر مدافع رهبری بودن و در باطن عمل برخلاف گفتار و رفتار است.
بالاترین ضربه به ولایت عمل بر خلاف گفتار است

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی اصغر آخوندی در بیان جریان شناسی انتخابات و اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت: جایگاه خبرگان، جایگاه انتخاب رهبری است و در این دوره از انتخابات، افرادی که دوست دارند این جایگاه و بحث ولایت جابجا شود و تکان بخورد بیشتر حساس هستند.

وی افزود: برخی آقایان با محاسبات خود این دوره از مجلس خبرگان را رهبر ساز می دانند؛ بنابراین می گویند افرادی باید به این مجلس راه یابند که آنچه ما می خواهیم از جمله انتخاب رهبری ، در آن محقق شود.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: متاسفانه برخی از آقایان بحث شورای رهبری را مطرح می کنند در حالی که در قانون اساسی چنین چیزی نداریم و برخی دیگر مسائلی را بیان می کنند که در واقع جفا در حق رهبری است.

آخوندی افزود: در مدیریت، که حق رهبری است، امام خامنه ای فوق قانون برخورد نکردند در حالی که ایشان نیز مانند امام خمینی(ره) حق آن را دارند که بالاتر از حد قانون اساسی اعمال مدیریت کنند.

وی همچنین گفت: بالاترین ضربه به ولایت ایستادن مقابل ایشان نیست بلکه در ظاهر مدافع رهبری بودن و در باطن عمل برخلاف گفتار و رفتار است.که این جریان و برخورد نفاق گونه بدترین ضربه است.

آخوندی تصریح کرد: بحث انتخابات مجلس خبرگان مهم است که افرادی به آن راه یابند که دلسوز نظام باشند نه این که پیرو خط مشی برخی آقایان باشند که فقط به فکر منافع خود هستند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه در بیان اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر مجلس ، قوی باشد در مقابل توطئه های داخلی و خارجی به موقع وارد عمل می شود.

آخوندی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم دولت روحانی یگ دولت اصلاح طلب است و مجلس نهم شورای اسلامی که نسبتا اصولگرا بود با این دولت هماهنگ نبود لذا در معرفی وزرای وزارتخانه ها، برخی از وزرا رای اعتماد نمی اوردند تا این که افرادی میانه رو را معرفی کرد.

 وی اظهار داشت:با این که این مجلس نسبتا اصولگرا بودولی در بسیاری از مسائلاز جوله قانون امر به معروف و نهی از منکر توانست دولت را مجبور به اجرا کند ، اکنون اگی مجلس، اصلاح طلب باشد از هر جهت هماهنگ و همراه دولت خواهد بود و بدون مقاومتی هر لایحه و طرحی از جمله سیاسی و اجتماعی به تصویب مجلس می رسد.لذا حساسیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بالاست.

آخوندی گفت : وقتی رئیس جمهوردر سخنرانی هایش به شورای نگهبان می تازد که باید به نفرات حساس نباشد و لیست ارائه شده از سوی ایشان را تایید کند و وقتی دولت این گونه در امر انتخابات دخالت می کند نشان از حساسیت این دوره از انتخابات دارد.

وی اظهار داشت: دولت روحانی به شدت به دنبال رابطه با امریکا است چرا که وزیر امور خارجه ما طی سخنانی اظهار داشت که دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا فروریخته است لذا دولت منتظر شرایط جدید برای رسیدن به اهداف خودش است.

آخوندی تصریح کرد:یا تمجیدهایی که از رابطه با آمریکا می شود و مدام سیگنال های مثبت برای آمریکا فرستاده می شود که "آمریکا دیگر گرگ نیست، کدخدا است و با کدخدا بستن راحت  تر است " و این که" اوباما دارای ادبیات مودب و هوشمندانه است." و یا "توافق هسته ای به اصلاح طلبان نیروی بیشتری می دهد." از جمله گفتارهایی است که هدف این دولت را بیان می کند. لذا از داخل و خارج کمک می شود تا جناح موافق آمریکا روی کار بیاید.

وی افزود: اکنون باید تصور کرد مجلس همراه دولت روی کار بیاید چه اتفاقاتی می افتد.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: این که رهبر معظم انقلاب در جواب نامه رئیس جمهور در خصوص برجام 4 نکته را یادآور می شود، باید همه مراقب باشیم.

آخوندی افزود: جواب رهبر معظم انقلاب این بود که اگر توافقی هم حاصل شده باشد نتیجه تلاش شهدای هسته ای و ایستادگی ملت ایران بوده است و نکته دوم این که به مردم بگوییدچه داده و چه گرفته اید و نکته سوم این که اگر دنبال راه نجات اقتصادی هستید ، آن اقتصاد مقاومتی است و با توافقنامه این امر درست نمی شود و در اخر این که همواره مراقب نیرنگ دشمن باشید و از آن غافل نشوید.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: لذا باید این فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین شود و باید گفت که تاکنون هیچ تحریمی برداشته نشده و گشایشی حاصل نشده است.

آخوندی اظهار امیدواری کرد که مردم با اگاهی و بصیرت بیشتر ذز این دوره از انتخابات هر دو مجلس حاضر شوند که اولا حضور آنان موجب یاس دشمنان می شود و ثانیا این که افرادی که دلسوز نظام و مملکت هستند و فکر معیشت مردم و دغدغه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی مردم را دارند بر کرسی ها بنشینند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان