اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1394 - 14:50   |   کد مطلب: 16577
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: رسانه‌های دولتی حق تبلیغ له یا علیه کاندیدایی را ندارند.
رسانه‌های دولتی حق هیچگونه تبلیغ برای کاندیداها را ندارند

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم ، محمدابراهیم الهی تبار در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه اهمیت برگزاری انتخابات در ایران بر همه روشن بوده و انتخابات یک امر مهم سیاسی در جمهوری اسلامی است اظهار داشت: به لحاظ اهمیت، انتخابات تنها فرآیند و رخدادی است که قانون‌گذار همه دستگاه‌ها را موظف کرده تا برای برگزاری همکاری داشته باشند.

الهی تبار بیان کرد: در برگزاری انتخابات همچون سال‌های گذشته همه وظیفه‌مند هستند تا همکاری لازم را در زمینه تامین شعب اخذ رای، خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه هیچ دستگاهی به جز وزارت کشور و شورای نگهبان حق دخالت در انتخابات را ندارد، عنوان کرد: امنیت شعب اخذ رای به نیرو انتظامی واگذار شده و نیروهای دیگر به کمک نیرو انتظامی می‌آیند تا نظم شعب را فراهم کنند.

معاون استاندار همدان با اشاره به ینکه از امروز تبلیغات انتخاباتی آغاز شده و تا 8 صبح روز ششم اسفند ادامه دارد، اظهار داشت: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی پس از اعلام رسمی اسامی نامزدها توسط فرمانداری‌ها از صدا و سیما، میز نماز جمعه، دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، عمومی، شهرداری‌ها و موسسات وابسته  و همچنین سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند خلاف قانون بوده و تخلف محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: رسانه‌هایی که وابسته به دولت بوده از امکانات دولتی استفاده می‌کنند به هیچ وجه مجاز نیستند تبلیغاتی له یا علیه کاندیدایی داشته باشند.

الهی تبار با اعلام اینکه 190 نفر در استان همدان تبلیغات خود را از امروز آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: همدان و ملایر هر کدام با 50 کاندیدا یبشترین و اسدآباد و تویسرکان با 14 نفر کمترین کاندیداها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان همدان را یک میلیون و 505 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این دوره از انتخابات مجلس و خبرگان 65 هزار نفر رای اولی هستند که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار داشت: هزار و 261 شعبه احذ رای توسط هیئت اجرایی پیش‌بینی شده که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس سه درصد افزایش و نسبت به ریاست جمهوری تفاوتی نداشته است.

وی با اعلام اینکه 504 صندوق شهری و 757 صندوق رای روستایی برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: 918 صندوق ثابت و 343 صندوق سیار برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان